Project Management in Constructii - Live Online
Curs PROJECT MANAGEMENT in CONSTR...
Tehnică de descompunere care ajută la descoperirea cauzei unui efect nedorit
Proprietate a teoremei limitei centrale (NT: din teoria Probabilităţilor) care precizează că observaţiile aferente datelor într-o distribuţie vor tinde să se grupeze în jurul unei poziţii centrale. Cele trei măsuri tipice ale tendinţei centrale sunt: media, mediana şi modul.
O modificare a unui produs livrabil controlat, componentă a unui plan de management al proiectului sau a unui document de proiect.
Proces în care modificările documentelor, produselor livrabile sau referințelor asociate cu proiectul sunt identificate, documentate, aprobate sau respinse.
Grup oficial de experţi responsabil cu revizuirea, evaluarea, aprobarea, amânarea sau respingerea schimbărilor în proiect, precum şi cu înregistrarea şi comunicarea acestor decizii.
Set de proceduri care descriu cum sunt administrate şi controlate schimbările aduse produselor livrabile şi documentaţiei proiectului.
Mijloace manuale sau automate de asistenţă a schimbării şi/sau a managementului configurației. Cel puțin, instrumentele ar trebui să sprijine activităţile comitetului de control al schimbărilor (CCB).
Listă completă a schimbărilor realizate de-a lungul proiectului. De obicei, aceasta include date informații privind schimbarea şi impactul acesteia asupra proiectului, în termeni de timp, cost şi risc
O componentă a planului de management al proiectului care stabilește comitetul de control al schimbărilor, documentează autoritatea sa și descrie cum va fi implementat sistemul de control al schimbărilor.
O propunere formală de modificare a unui document, produs livrabil sau a unei referințe.
Vezi Carta Proiectului.
Tehnică de revizuire sistematică a materialelor folosind o listă pentru corectitudine şi integritate.
Foi/Tabele de concordanţe care pot fi folosite ca liste de verificare pentru colectarea datelor
graph representing the evolution of a process consisting of operations that are repeated in successive cycles
Grafic reprezentând evoluția unui proces format din operații care se repetă în cicluri succesive
Solicitare, cerere sau revendicare a drepturilor unui vânzător împotriva unui cumpărător sau viceversa, de compensare sau de plată în conformitate cu termenii unui contract legal (de exemplu, o schimbare aflată în litigiu).
Proces de prelucrare, adjudecare şi comunicare a reclamațiilor unui contract.
Proces de finalizare a fiecărei achiziţii din proiect.
Proces de finalizare a tuturor activităţilor din cadrul grupului de procese ale managementului de proiect pentru a încheia în mod oficial proiectul sau o fază din proiect.
Contracte de achiziţie ale proiectului sau alte înţelegeri/acorduri care au fost în mod oficial recunoscute de un organism autorizat adecvat ca fiind finalizate şi acceptate
Totalitatea proceselor executate pentru finalizarea oficială sau încheierea proiectului sau a unei faze.
Sistem de identificare şi numerotare utilizat pentru a identifica în mod unic fiecare componentă WBS
Proces de determinare, documentare şi de administrare a nevoilor şi cerinţelor părților interesate în vederea îndeplinirii obiectivelor proiectului.
Strategie organizaţională de amplasare geografică în care membrii echipei de proiect sunt în mod fizic apropiați unul cu altul, cu scopul de a îmbunătăţi comunicarea, relaţiile de muncă şi productivitatea.
Restricţii asupra conţinutului, calendarului, audienţei sau persoanei care va oferi o comunicare. De obicei, ele rezultă dintr-un regulament sau o legislaţie specifică, tehnologie sau din politicile organizaţionale
Proceduri sistematice, tehnice sau procese folosite pentru a transfera informaţia între părțile interesate ale proiectului
Descrieri, analogii sau scheme folosite pentru a reprezenta modul în care procesul de comunicare va fi realizat în proiect.
Tehnică analitică de determinare a nevoilor de informare a părților interesate de proiect prin: interviuri, ateliere de lucru, studiul lecţiilor învăţate din proiectele anterioare etc.
O tehnică de identificare a metodei, formatului și/sau conținutului de comunicare preferată către părțile interesate pentru activitățile de comunicare planificate.
Instrumente specifice, sisteme, programe informatice şi altele, utilizate pentru a transfera informaţia între părțile interesate în proiect.
Componentă a Planului de management al proiectului, programului sau portofoliului care descrie CUM, CÂND şi de către CINE va fi administrată şi diseminată informaţia despre proiect.
Concept general de conformitate referitor la o regulă, standard, lege sau cu o cerinţă astfel încât evaluarea conformităţii să rezulte într-un rezultat binomial denumit “conform” sau “neconform”.
Proces de obţinere a răspunsurilor din partea ofertanţilor, de selectare a câştigătorului şi de atribuire a unui contract.
O componentă a sistemului de management al proiectului ce descrie modalitatea de identificare și evidențiere a componentelor proiectului sub controlul configurației și cum sunt înregistrate și raportate schimbările lor.
O colecție de proceduri utilizate pentru trasabilitatea componentelor proiectului, precum și monitorizarea și controlul schimbărilor acestora.
Manipularea, controlul şi ghidarea unei situaţii conflictuale pentru a obţine o rezolvare.
În cadrul sistemului de management al calității, conformitatea este un concept general de livrare a rezultatelor ce se încadrează în limitele toleranţelor acceptate pentru o anumită cerinţă din domeniul calităţii.
În cadrul costului calităţii, lucrarea conformă este realizată pentru a compensa imperfecţiunile care împiedică organizaţia să finalizeze în mod corect activităţile planificate ca prima lucrare esenţială. Lucrarea conformă constă în acţiuni de prevenţie şi inspecţie.
Factor limitator care afectează execuţia proiectului, programului, portofoliului sau a unui proces
Reprezentare vizuală a conţinutului produsului reprezentând un sistem economic (procese, echipamente, sistem informatic etc.) şi modul în care oamenii sau alte sisteme interacţionează cu acesta.
Un eveniment sau apariție care poate afecta execuţia proiectului şi pentru care se creează o rezervă.
Vezi rezervă
Timp sau bani incluși în referinţa costului sau referinţa programului de execuție pentru riscurile cunoscute pentru care există strategii active de răspuns.
Răspunsuri deja stabilite care pot fi folosite când apare un declanşator specific.
Acord bilateral care obligă furnizorul să livreze produsul, serviciul sau rezultatul specificat şi îl obligă pe cumpărător să plătească pentru acesta.
Sistem folosit pentru a colecta, a înregistra, a decide şi a comunica schimbările ce afectează un contract.
Comparare a performanţei actuale cu performanţa planificată, analizarea variaţiilor, evaluarea tendinţelor pentru a îmbunătăţi procesele, evaluarea alternativelor posibile şi recomandarea de acţiuni corective potrivite acolo unde este necesar.
Nivel de control al managementului unde conţinutul proiectului, bugetul, costul actual şi programul de execuţie sunt integrate şi comparate cu valoarea dobândită pentru măsurarea performanţei.
Afişaj grafic al datelor procesului în timp şi faţă de limitele de control stabilite, ce prezintă o linie mediană cu rolul de a detecta tendinţa valorilor reprezentate faţă de oricare din limitele de control.
Proces de monitorizare şi de control al comunicărilor de-a lungul întregului ciclu de viaţă al proiectului, pentru a se asigura că nevoia de informare a părţilor interesate în proiect este îndeplinită
Proces de monitorizare a stării proiectului în vederea actualizării costurilor proiectului şi de administrare a schimbărilor referinței costurilor.
Zonă alcătuită din trei deviaţii standard situate de-o parte şi de alta a liniei mediane sau mediei unei distribuţii normale a datelor prezentate într-un grafic de control, ce reflectă variaţia aşteptată a datelor. A se vedea de asemenea şi limite ale specificaţiilor.
Proces de management al relaţiilor privind achiziția, monitorizarea execuției contractului, aplicarea schimbărilor şi corecţiilor necesare și închiderea contractului.
Proces de monitorizare şi înregistrare a rezultatelor execuţiei activităţilor aferente calității în vederea evaluării performanţei şi asigurării că rezultatele proiectului sunt complete, corecte și satisfac așteptările clientului.
Proces de implementare a planurilor de răspuns la riscuri, de urmărire a riscurilor identificate, de monitorizare a riscurilor reziduale, de identificare a noilor riscuri, şi de evaluare a eficacității procesului de gestionare a riscurilor pe durata proiectului.
Proces de monitorizare a stării activităţilor proiectului pentru a actualiza progresul acestuia şi pentru a gestiona schimbările necesare în cadrul programului de execuţie de referință.
Proces de monitorizare a stării proiectului, a caracteristicilor produsului şi de gestionare a schimbărilor referinţei conținutului.
Proces de monitorizare globală a relaţiilor dintre părțile interesate, de ajustare a strategiilor şi planurilor pentru implicarea acestora în proiect
Activitate voită ce realiniază rezultatele efortului depus din proiect cu planul de management al proiectului.
Însumare a estimărilor costurilor asociate diverselor pachete de lucrări (WP) de pe un anume nivel al WBS al proiectului sau pentru pentru un cont dat de control al costurilor.
Versiune aprobată a bugetului unei etape din proiect, excluzând orice rezerve şi care poate fi modificată numai urmând procedurile de schimbare formale. Este folosită ca bază de comparaţie cu rezultatele actuale ale proiectului.
Instrument de analiză financiară utilizat pentru a determina beneficiile furnizate de proiect, versus costurile acestora
Componentă a planului de management al proiectului sau programului ce descrie cum vor fi planificate, structurate şi controlate costurile.
Toate costurile realizate în ciclul de viață al proiectului prin investiția în prevenirea neconformităților la cerințe, evaluarea produsului sau serviciului privind conformitatea cu cerințele și ale eșecurilor de neîndeplinire a cerințelor.
Categorie de contracte ce implică plata costurilor reale și legitime, suportate de către vânzător pentru munca finalizată, plus un onorariu ca premiere reprezentând profitul acestuia.
Categorie de contracte ce implică plata costurilor reale și legitime, suportate de către vânzător pentru munca finalizată, plus un onorariu ca premiere reprezentând profitul acestuia.
Contract de tip cost rambursabil în care cumpărătorul plăteşte vânzătorului costurile permise (definite în contract), plus o parte fixă de profit (onorariu).
Contract de tip cost rambursabil în care cumpărătorul rambursează vânzătorului costurile permise (definite în contract), iar vânzătorul îşi câştigă profitul dacă sunt atinse criteriile de performanţă definite.
Tip de contract ce implică plata către vânzător a valorii costului real plus un coeficient ce reprezintă profitul acestuia.
Valoarea deficitului sau a surplusului de buget, la un moment dat, exprimată ca diferenţa dintre valoarea adăugată şi costul actual (real).
Tehnică folosită pentru scurtarea duratei programului de execuţie prin adăugarea de resurse pe activităţile cu cea mai mică creştere de cost.
Proces de subdivizare a livrabilelor şi a efortului din cadrul proiectului în componente mai mici şi mai uşor de gestionat.
Standarde, reguli sau teste pe care se poate baza o judecată sau o decizie, sau prin care un produs, serviciu sau rezultat poate fi evaluat.
Metodă de planificare care permite echipei de proiect să plaseze zone tampon pe orice drum din graficul de execuţie pentru a ţine seama de resursele limitate şi elementele nesigure din proiect.
Secvența de activităţi ce reprezintă drumul cel mai lung din programul de execuție a proiectului şi care determină cea mai scurtă durată posibilă a întregului proiect.
Orice activitate situată pe drumul critic în cadrul graficului de execuţie al proiectului.
Metodă folosită pentru estimarea duratei minime a proiectului şi determinarea flexibilităţii planificării în cadrul reţelelor logice din modelul programului de execuție.
Persoană (persoane) sau organizaţie (organizaţii) care va(vor) plăti pentru produsul proiectului, serviciul sau rezultatul proiectului. Clientul poate fi din cadrul organizaţiei de proiect sau din afara acesteia.
Stare de împlinire in care nevoile clientului sunt atinse sau depăşite prin prisma aşteptărilor acestuia și determinată de acesta la momentul evaluării (din sistemul de management al calităţii).