Cursuri

management de proiect pentru arhitecti

Project Management pentru ARHITECTI si ANTREPRENORI

Curs PROJECT MANAGEMENT in CONSTRUCTII
pentru ARHITECTI si ANTREPRENORI

acest curs se organizeaza in Parteneriat cu O.A.R. Bucuresti
Detalii ... Click AICI

    Una dintre cele mai cautate job-uri din 2019 (pozitionata in TOP JOB 2019 worldwide), Project Architect este persoana responsabilă pentru managementul proiectelor de construcții din faza de proiectare conceptuală până la finalizarea construcției. Project Architect face atat coordonarea nevoilor clientului, al personalului care realizeaza proiectul tehnic, inclusiv consultanți externi, precum ingineri structuristi, civili și mecanici, alaturi de designeri de interior și arhitecți peisagisti. Poziția implică managementul echipelor de ingineri și antreprenori în timp ce se întâlnește direct cu clienții pentru a dezvolta și executa proiecte, conform programelor graficelor de executie și bugetelor aprobate (Project Performance Baseline). Un Project Architect i-și asuma, de asemenea, rolul managerului de proiect (PM) face managementul proiectelor de construcții din faza de proiectare conceptuală până la finalizarea construcției.  Mai multe detalii despre ocupatia Project Architect ... Click AICI.

     Cursul Project Management in Constructii pentru Arhitecţi si Antreprenori este un ghid ideal pentru arhitecţi, ingineri, antreprenori şi alţi specialişti care actioneaza în procesul de realizare a unui proiect de construcţii, fiind deosebit de util pentru dezvoltarea abilitatilor si competentelor arhitectilor pentru ocupatia Project Architect.
     Acest curs conţine informaţii esenţiale pentru profesioniştii în curs de formare si dezvoltare, precum şi strategiile în profunzime pentru veteranii din arhitectura si industria constructiilor. Cursul contine tehnici actuale probate si utilizate pe plan mondial dar si exemple din practica, prezentate din experienta indelungata a trainerilor EUROPROIECT ESTATE® - peste 25 ani in proiecte de constructii.
     Acoperind intreg Ciclul de Viata al proiectului, acest curs este dezvoltat pe baza celor mai bune practici utilizate astazi in industria constructiilor din intreaga lume.  Cursul contine tehnicile incluse de Project Management Institute PMI-USA (cea mai importanta institutie mondiala pentru Project Management, ai carei membri suntem)  in ultima editie a Ghidului PMBOK® (Project Management Body of Knowledge), informatii critice pentru succesul proiectelor, aducand un plus de valoare atat organizatiei cat si fiecarei persoane instruite.    

     Clientul / Proprietarul cu apetit pentru dezvoltarea unei constructii, alături de un arhitect dedicat și atent și de antreprenor / constructor implicat formează triunghiul care stă la baza unui proiect de succes. Dacă oricare dintre cei trei membri ai echipei nu își îndeplinește rolul, șansele proiectului sunt reduse, iar potențialele  beneficii ale acestuia devin aproape imposibil de atins.  Din păcate nu reprezintă excepții situațiile în care aceste parteneriate nu funcționează, în care cel puțin una dintre cele trei părți lipsește din proces.
Deși clientul poate comunica zilnic atât cu arhitectul, cât și cu antreprenorul (existand contracte comerciale client-arhitect si client-antreprenor), de multe ori, colaborarea dintre arhitect și antreprenor (intre care nu exista nici un contract comercial) este în cele mai multe dintre cazuri lacunară și se degradează și mai mult pe măsură ce proiectul se dezvolta.
Cum implicăm antreprenorii în procesul de relationare cu arhitectul?
Cum putem aplica principiile mentalității deschise în a menține echidistantă relația client-arhitect-antreprenor?  Cum poate asigura managementul de proiect crearea acestui parteneriat? Acesta este una dintre temele tratate in acest curs.

     Cursul Project Management in Constructii pentru Arhitecţi si Antreprenori este un ghid ideal pentru arhitecţi, ingineri, antreprenori şi alţi specialişti care activeaza în procesul de realizare a unui proiect de construcţii. Aceasta abordare, privind administrarea proiectelor de constructii utilizand tehnicile si instrumentele de Project Management, va conduce pas-cu-pas, prin toate procesele unui proiect de constructii tipic - de la Initiere la Planificare, Monitorizare si Controlul executiei incluzand Inchiderea Proiectului asigurand anticiparea, evitarea şi administrarea riscurilor.
     Managementul Proiectelor va asigura atat fundamentul cat si tehnicile si instrumentele pentru managementul fiecarei faze din cadrul Ciclului de Viata al unui proiect, in cadrul constrangerilor de cost organizationale, setarea de obiective in concordanta directa cu nevoile stakeholderilor, asigurand valoare pentru echipa Dvs. de Project Management, in vederea finalizarii lucrarilor, cu respectarea constrangerilor produse de incadrarea in durata si bugetul contractat, respectand calitatea.
     Project Management in Constructii pentru Arhitecţi este un curs ce contine modalitatile de utilizare a tehnicilor si metodelor de Project Management pentru Initierea, Planificarea, Conducerea si Inchiderea proiectelor de constructii. Cunostintele prezentate in cadrul cursului asigura reducerea in mod proactiv a problemelor potenţiale de construcţie, răspunzand în mod strategic la  evenimente neprevăzute.


     
     Veti putea invata utilizarea instrumentelor si tehnicilor de Project Management, pe care le veti putea deprinde prin exercitii si Studii de Caz reale si din experienta practica, instrumente ce vor putea fi utilizate imediat in organizatie sau in cadrul job-ului pe care-l ocupati.
      
      Dupa absolvirea cursului (parcurgerea celor 10 module - cod EUR001ARH - EUR010ARH), toti cursantii primesc  Certificat de Absolvire iar in urma sustinerii examenului de Project Manager,  absolventii primesc Certificat de Project Manager recunoscut de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei (ocupatia de Manager de Proiect - Cod COR : 242101) .
     Cursul este Autorizat A.N.C. ( Autoritatea Nationala pentru Calificari) iar ocupatia de Project Manager este recunoscuta conform COR Catalogul  Ocupatiilor din Romania - Cod: 242101, atat pe plan national cat si international (Certificatul de Manager de Proiect este recunoscut in toate tarile  din Uniunea Europeana)

 

Cursurile de Project Management in Constructii pentru Arhitecti organizate de EUROPROIECT ESTATE sunt autorizate si se  finalizeaza cu Certificat de Absolvire recunoscut de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Educatiei si Cercetarii.
La absolvire,  dupa sustinerea examenului final se elibereaza  Certificatului de Absolvire pentru ocupatia de Manager de Proiect.

 
Pentru inscrieri , completati CHIAR ACUM  formularul  : Click Descarca FORMULAR pe coloana din stanga
 

Important: Legea  571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind Codul Fiscal  cu normele metodologice de aplicare, costul Cursurilor Autorizate se poate deduce integral din impozitul pe venit !

Art. 21 Cheltuieli
(1) Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare.   
(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri şi:
h) cheltuielile pentru formarea şi perfecţionarea profesională a personalului angajat;

 

Certificatul de Manager de Proiect eliberat dupa absolvirea cursului este recunoscut si international in toate tarile care fac parte din Uniunea Europeana, conform conventiei de la Haga.
Diplomele impreuna cu Certificatele de Competenta obtinute in urma acestui curs sunt documente care se opereaza in Cartea de Munca (REVISAL) si va ofera posibilitatea angajarii si salarizarii corespunzatoare acestei calificari.

Va invitam sa analizati continutul si structura acestui curs, analizand fiecare modul de curs, lasandu-va placerea sa descoperiti pe langa modalitatea de abordare, practicitatea  elementelor prezentate.
(click pe fiecare caseta pentru detalii)

project management pentru arhitecti

NOTIUNI INTRODUCTIVE

     Cursul Project Management in Constructii pentru Arhitecţi si Antreprenori este un ghid ideal pentru arhitecţi, ingineri şi alţi specialişti care sunt implicati în procesul de construcţie şi in anticiparea, evitarea şi administrarea riscurilor privind răspunderea. Aceasta abordare privind administrarea proiectelor de constructii va conduce pas-cu-pas, prin toate procesele unui proiect de constructii tipic, pe durata intregului Ciclu de Viata, continand modalitatile de utilizare a tehnicilor si metodelor de Project Management - de la Initiere la Planificare, Monitorizare si Controlul Executiei pana la Inchiderea Proiectului.
      Acest curs conţine informaţii esenţiale pentru profesioniştii în curs de formare si dezvoltare, precum şi strategiile în profunzime pentru veteranii din arhitectura si industria constructiilor. Cursul contine tehnici actuale probate si utilizate pe plan mondial dar si exemple din practica.
     Participand la Cursul Project Management pentru Arhitecti si Antreprenori creati o deschidere catre implementarea mai eficienta a unui sistem de abordare a proiectelor in cadrul organizatiei. Acest curs creaza oportunitatea de a va dezvolta si imbunatati capabilitatile de Project Management in abordarea proiectelor de constructii, putand fructifica noi oportunitati prin care veti putea creste veniturile companiei si ale Dvs., prin cresterea numarului de servicii pe care le oferiti clientilor (Managementul Proiectelor, Scrierea Specificatiilor Proiectului, Definirea Cerintelor, Editarea Manualului de Proiect, Utilizarea Sistemelor de Control a Schimbarilor din Proiect, Monitorizarea si Controlul Proiectelor prin Metoda Valorii Dobandite …etc.)

curs project management arhitecti

Proiectele de constructii - INTRODUCERE

•    Industria construcţiilor,  Industria Arhitecturii  
•    Ce sunt Proiectele
•    Proiectele de Constructii
•    Necesitatea Managementului de Proiect in Constructii
•    Administrarea Construcţiei inseamna Administrarea Contractelor
•    Acordurile / Tipuri de Acorduri / Importanţa Acordurilor scrise
•    Contractele facute “acasă” / Prevederi Recomandate in contractele Proprietar-Arhitect
•    Triunghiul Constrangerilor
•    Echipa de Consultanti
o    Consultanţii Tehnici
o    Programatorii şi Estimatorii
•    Echipa de Sprijin / Suport
•    Echipa de Proiect  
o    Echipa Proprietarului  
o    Echipa Proiectantului  
o    Echipa Contractorului  
o    Echipa Furnizorului  
•    Relaţia Triunghiulară (Proprietar – Proiectant – Constructor )
•    Alti participanţi la Proiect  
•    Participarea Echipei de Proiect  
•    Asistenţa juridică a proiectului / Sprijinul administrativ
•    Arhitectul / Conducatorul Proiectarii Tehnice

Ciclul de Viaţă al Proiectelor  
Ciclul de Viaţă al Proiectelor de Constructii

Conceperea proiectului  

•    Livrarea Proiectului  
•    Proiectarea  
     o    Schitele de proiect  
     o    Desfasurarea proiectarii  
     o    Protecţia Notelor Desenate
•    Documentele de constructii  
•    Specificatiile
•    Protecţia Specificatiilor
•    “Etansarea” Documentelor de Constructii
•    Licitarea / Negocierea / Cumpărarea  
•    Constructia  
•    Managementul  Constructiei  

Elementele principale ale unui proiect de Constructii

•    Arhitectul şi Clientul  
•    Angajamentul cu Proprietarul   
•    Livrarea Proiectului  
•    Contracte şi Contractori  
•    Stakeholderii importanti in Proiectele de Constructii

 

initierea proiectului

INITIEREA PROIECTULUI

 initierea proiectuluiProject Management in Constructii pentru Arhitecţi si Antreprenori este un curs ce contine modalitatile de utilizare a tehnicilor si metodelor de Project Management pentru Initierea, Planificarea, Conducerea si Inchiderea proiectelor de constructii. Cunostintele prezentate in cadrul cursului asigura minimizarea in mod proactiv a problemelor potenţiale de construcţie, răspunzind în mod strategic la  evenimente neprevăzute. Acest curs conţine informaţii esenţiale pentru profesioniştii în curs de formare si dezvoltare, precum şi strategiile în profunzime pentru veteranii din arhitectura si industria constructiilor. Cursul contine tehnici actuale probate si utilizate pe plan mondial dar si exemple din practica.

INITIEREA PROIECTULUI

Selectia si colaborarea cu un Arhitect

•    Intelegerea rolului Arhitectului ca Senior Manager
•    Procesul de selecţie a Arhitectului   
•    Profesia de Arhitect , Calificarea Arhitectului,  Intervievarea
•    Echipa  Arhitectului  
•    Relatia intre constructie si profesia de Inginer   
•    Inginerii Structuristi  
•    Inginerii Mecanici  
•    Inginerii Electrice  
•    Inginerii pentru Materiale    

Grupurile de Procese din Project Management
Responsabilitatile Project Managerului in Constructii  – din perspectiva Arhitectului
Conceperea unui  Proiect  de Constructii

•    Introducere  
•    Definirea Proiectului  
     o    Identificarea obiectivelor  
     o    Stabilirea obiectivelor SMART
     o    Colectarea si Analiza Datelor  
     o    Concepte de Identificare şi Testare  
     o    Stabilirea Cerintelor / Specificatiile Proiectului / Documentul cu Cerintele Proiectului
     o    Project Charter – Contractul de Management al Proiectului
     o    Prioritizarea  Proiectului
     o    Determinarea Nevoilor – Fezabilitatea Proiectului  
     o    Nevoia de evaluare a proiectului
     o    Selectia proiectelor ( Analiza Cost-Beneficiu / Valoarea Prezenta Neta – NPV)
•    Studiile preliminare    
     o    Problemele de Fezabilitate şi Financiare  
     o    Studiile de Impact  
     o    Evaluările existente ale constructiei  
     o    Studiul site-ului  
•    Problemele de Mediu   
•    Restricţiile de utilizare a Terenului  
     o    Condiţiile subterane  
     o    Conditiile supraterane si aeriene
     o    Studiile arheologice  
•    Selecţia site-ului  
     o    Localizarea  (PUG-ul)
     o    Zonarea (PUZ-ul) , Acordurile Inactive şi Regulamentele  
     o    Preluarea si cumpararea  terenului
     o    Alte probleme referitoare la site  
•    Modelarea informaţiilor constructiei  
•    Definirea serviciilor Echipei de Proiectare  

Bugetul proiectului

•    Pregătirea Estimarii Costurilor
•    Estimarea Costurilor – Tipuri de Estimare a Costurilor
•    Bugetul Proiectului  - Tehnici de Bugetare a Costurilor
•    Bugetul de Constructii  si Bugetul de Capital (al Investitorului)
•    Bugetul de Cheltuieli Neprevăzute  

 

planificarea proiectului

PLANIFICAREA PROIECTULUI

planificare proiect     Avand la baza o serie de tehnici si modalitati de abordare si management a planificarii stiintifice a proiectelor de constructii, cursul Project Management in Constructii pentru Arhitecti si Antreprenori este accesibil si oferă o perspectivă importanta a ceea ce se întâmpla pe perioada Ciclului de Viata a unui proiect de Constructii  prezentind  tehnicile si uneltele ce trebuie sa fie utilizate de Arhitectul Manager pentru a imbunatati mediul de desfasurare a proiectului printr-o planificare si o programare corespunzatoare.

 

PLANIFICAREA PROIECTULUI

•    Planificarea Ariei de Cuprindere a Proiectului (Scope)
•    WBS Work Breakdown Structure (Structura de descompunere a lucrarilor)
•    Estimarile ( Timp , Cost , Resurse )
•    Programarea planificarii proiectului
•    Diagramele de Retea ale Proiectului ( A-O-A  ; A-O-N  ; PERT )
•    Marjele Libere , Marjele Totale ale proiectului
•    Drumul Critic (Critical Path MethodCPM)
•    Analiza proiectului pe baza Drumului Critic
•    Optimizarea duratei proiectului – Panta Costului ( Relatia Timp – Cost ) Fast Tracking, Crashing , Paralell ;
•    Planificarea si Bugetarea Costurilor Proiectului
•    Matricea Responsabilitatilor
•    Alocarea si Nivelarea Resurselor in proiect  
•    Planificarea Riscurilor
•    Planificarea Achizitiilor
•    Planificarea Comunicarii in cadrul proiectului
•    Planificarea Calitatii proiectului

Programarea proiectului

•    Criteriile de Performanţă ale Constructiei
•    Integrarea Informaţiilor

Implementarea Proiectului

•    Curbele “S” - Liniile directoare ale proiectului ( Time / Cost Baseline)
•    Echipa de proiect
•    Organizatia si structura echipei de proiect
•    Structuri Organizationale
•    Managementul Schimbarilor in cadrul proiectului
•    Managementul Riscurilor proiectului
•    Rapoartele de Progres si Performanta Raportarii in cadrul proiectului
•    Evaluarea si Monitorizarea performantei proiectului

 

executia proiectului

EXECUTIA PROIECTULUI

executie proiect     Tehnicile si instrumentele de Project Management permit project managerilor să administreze de la proiecte simple pana la proiecte complexe. Bogat, cu instrumente şi şabloane de lucru, cursul pune accentul pe intelegerea tehnicilor si modalitatilor de utilizare a instrumentelor pentru comunicarea informaţiilor   persoanelor potrivite la momentul potrivit si pentru a obţine aprobarile pentru lucrari.

 

Managerii Executivi si Clientii doresc răspunsuri la două întrebări :

•    Unde ne aflăm astăzi si
•    Unde vom ajunge ?

     Tehnicile si metodologia de management de proiect va simplifica şi îmbunătăţi comunicarea in cadrul proiectului , asigurand fluenta proiectului pe perioada de executie.

   

  EXECUTIA PROIECTULUI

•    Servicii privind livrarea proiectului
     o    Servicii de proiectare  
          *    Evaluarea  Serviciilor  Arhitectului/ Inginerului  
          *    Acordurile de proiectare  
     o    Serviciile de constructii  
          *    Evaluarea Opţiunilor serviciilor de constructii  
          *    Managementul Serviciilor de constructii  
          *    Constructia  
          *    Acordurile pentru constructii  ( Aviz Urbanism, D.T.A.C. , P.A.C. s.a. )
     o    Factori care pot afecta livrarea proiectului  
          *    Experienta Proprietarului, Calificările şi Priceperea  
          *    Intinderea proiectului  
          *    Durata proiectului
          *    Secvenţierea  
          *    Programarea
          *    Fast-Track
     o    Costul proiectului
          *    Costuri Prevazute / sume forfetare  
          *    Preturi unitare
          *    Cost plus un comision maxim fix garantat din cost
          *    Sancţiuni, bonusuri şi stimulente
          *    Impartirea economiilor   
          *    Daunele
     o    Numărul de contracte
          *    Contracte un singur prim-contractor   
          *    Contracte multipli prim-contractori  
     o    Tipuri de acorduri
          *    Compatibilitatea acordurilor
•    Administrarea Contractului  
•    Responsabilitatile Proprietarului pentru servicii  
•    Inspectarea serviciilor  

Arhitectura, Inginerie si Contracte de Constructii

•    Contractul de Administrare a Serviciilor  
•    Contractul de Servicii Proprietar – Arhitect
     o    Definirea Domeniului de Aplicare ( Scope )
     o    Despagubirile/compensatiile - Capcanele pentru nevigilenti
     o    Limitarea răspunderii
     o    Excluderi şi Servicii suplimentare
     o    Rezilierea sau suspendarea serviciilor
•    Scrisoarea de Intenţie  
•    Procesul de Proiectare  
•    Negocierea onorariului Arhitectului şi a altor forme de compensare  
•    Situatia Costurilor Rambursabile  
•    Acordul Standard cu arhitectul  
•    Rolul Proprietarului în procesul de proiectare  
•    Constructabilitate şi coordonare  

Tipuri de Contracte de Construcţie  

•    Contractul  “Lump-Sum” sau Suma-Forfetara  
•    Contractul Costul-Muncii plus un onorariu  
•    Contractul Cost plus un onorariu cu o Valoare Maximă Garantată a preţului contractului  
•    Contractul  de Management  a Constructiiei  
•    Contractul Proiectare-Construire [Design-Build]    
•    Condiţiile Generale ale unui Contract de Constructii  
•    Condiţii Generale (recomandate)   
•    Forme de Contract  Standard  de Constructii
•    Ingineria Valorii  

Metode de livrare a Proiectului şi Servicii   

•    Proiectare-Licitare-Construire (Design-Bid-Build)  
•    Proiectare-Negociere-Construire
     o    Consideraţii
           *    Finanţarea proiectului
           *    Capacitatea Proprietarului
           *    Evaluarea lucrarilor
           *    Costurile şi Analiza Valorii
           *    Priorităţile legate de timp
     o    Rolurile Participanţilor
           *    Proprietarul
           *    Contractorul
           *    Arhitectul / Inginerul
           *    Reprezentanţii Producatorilor
     o    Avantajele fiecarei Metode de Constructie
     o    Limitele fiecarei Metodei de Constructie
     o    Decizia de a utiliza una dintre metode
•    Managementul Constructiei
     o    Managerul construcţiei, consilier
     o    Manager de constructii in calitate de contractor
     o    Rolurile Participanţilor
           *    Proprietarul
           *    Manager  Construcţiei
           *    Rolul Arhitectului / Inginerului in cadrul contractului de Management  a Constructiei
     o    Avantajele metodei de Management a Constructiei
     o    Limitările metodei de Management a Constructiei   
     o    Decizia de a utiliza contractul de Management a  Constructiei
•    Proiectare-Construire (Design-Build)
     o    Rolurile Participanţilor
          *    Proprietarul
          *    Constructorul- Proiectant
          *    Arhitectul / Inginerul
          *    Contractorul
          *    Reprezentanţii Producatorilor
     o    Avantajele Metodei Proiectare-Construire
     o    Limitele Metodei Proiectare-Construire
     o    Decizia de a utiliza Metoda Proiectare-Construire
•    Proprietarul-Constructor
     o    Rolurile Participanţilor
          *    Proprietar
          *    Arhitectul / Inginerul
          *    Contractorii
          *    Reprezentanţii Producatorilor
     o    Avantajele Metodei Proprietarul-Constructor
     o    Limitarile Metodei Proprietarul-Constructor
     o    Decizia de a utiliza Metoda Proprietarul-Constructor
•    Echipa de Proiect
     o    Selectia echipei de proiect
     o    Selectia unui Arhitect / Inginer ( A/E )  
          *    Selectia directă / negocierea  Serviciilor unui A/E
          *    Cererea de Servicii
          *    Concursul de proiectare pentru Serviciile  A/E  
     o    Selectia unui Contractant
          *    Licitare versus Negociere
          *    Calificările Contractorului
          *    Subcontractorii
     o    Selectarea unui Manager de Construcţii
     o    Selectarea unui Constructor-Proiectant
          *    Cerere pentru Propunerea de contract / Cerere pentru Calificări
     o    Parteneriatul şi Colaborarea
     o    Delegarea Totala a Managementului Proiectului
•    Proiectarea
     o    Procesele de Proiectare şi Fazele Proiectarii
          *    Fazele Proiectarii
          *    Proiectarea Schematică
          *    Desfasurarea Proiectarii
          *    Variatiile Proiectarii
     o    Planificarea Master a Proiectarii
     o    Consideraţii privind Proiectarea
     o    Cerinţe de Proiectare impuse de Reglementari
          *    Utilizarea site-ului şi Cerinţele de Mediu
          *    Cerinţe de Sănătate şi Siguranţă  
          *    Cerinte de siguranţă şi protectie la foc  
          *    Cerinţele de accesibilitate
          *    Cerinţe de sănătate şi sanitare
     o    Cerinţe Funcţionale
     o    Cerinţe de Durabilitate
     o    Cerinţele Estetice
     o    Constructabilitate
     o    Bugetul pentru Proiectare
•    Pregatirea documentatiei pentru selectia Contractorului
     o    Procesul de Calificare al Contractorului   
     o    Problemele de Siguranţă şi de Calitate  
     o    Referintele,  Asigurarea şi Obligaţiunile
     o    Evaluarea Ofertei Contractorului  
     o    Selecţia Contractorului  
•     Contractul de Constructie
     o    Notiuni generale
     o    Programarea Valorilor  
     o    Preţurile Unitare  
     o    Preţul Maxim Garantat (GMP) pentru Contract  
     o    Limitarea expunerii proprietarului fata de costul final al constructiei
     o    Documentarea condiţiilor generale de cost  
     o    Cererile de Schimbare  - Controlul Schimbarilor in Proiect
     o    Controlul depasirilor Timp , Cost  si Profitul Proiectului   
     o    Sectiunea   “definitii” din Contract  
     o    Sectiunea  Dispoziţii Suplimentare din Contract  

 

 

monitorizarea proiectului

MONITORIZAREA SI CONTROLUL PROIECTULUI

monitorizare proiect     Monitorizarea si Controlul proiectelor reprezinta principalele instrumente care ne asigura controlabilitatea evolutiei proiectului. Tehnicile si instrumentele specifice prezentate pot fi utilizate intr-o multitudine de tipuri de proiecte de catre Project Manageri. Metoda Valorii Dobandite a adus mari beneficii sistemului de control al proiectelor, pe baza raportarii centralizate a livrabilelor si metricilor privind costurile si durata pentru fiecare componenta a proiectului.

 

MONITORIZAREA SI CONTROLUL PROIECTULUI

•    Organizarea si Supervizarea Procesului de Constructie
     o    Formularele de Architectura
     o    Sedintele de Proiect
     o    Prezentarea  pieselor desene
     o    Schimbarea Materialelor şi Echipamentelor  din Proiect  
     o    Ingineria Valorii  
     o    Programarea Proiectului
     o    Importanţa rolului proprietarului
     o    Solicitările de informaţii ( RFI )
     o    Instrucţiunile suplimentare ale Arhitectului şi instrucţiunile de la fata locului
     o    Inregistrarea documentelor  
          *    Ritmul de construcţie
          *    Cererile de plată ale Contractorului
          *    Inchiderea Proiectului    

Cererile de Schimbare

•    Cererile de Schimbare si Condiţiile stipunate in Contractul General
•    Modificările şi Cererile de Schimbare
•    Nuanţe ale Cererilor de Schimbare
•    Cereri de Schimbare Jumătate bune    
•    Cereri de Schimbare iniţiate de proprietar
•    Anularea Cererilor de Schimbare dubioase
•    Procedurile pentru Cererile de Schimbare  
•    Munca produsa de Cererile de Schimbare  
•    Problemele legate de Cost  produse de Cererile de Schimbare  
•    Schimbari in “Scope of Work”  - Controlul Integrat al Schimbarilor
•    Cererile de Schimbare si  Programarea Proiectului  
•    Cuantificarea lucrarilor suplimentare şi a lucrarilor nesolicitate

Monitorizarea Proiectului

•    Curbele “S”
•    Monitorizarea Costurilor si Controlul
•    Metoda Valorii Dobandite ( Earned Value Management - EVMS)
•    Tehnici de masurare a Valorii Dobandite
•    Tehnici de Analiza si previziune a costurilor proiectului (Forecasting Techniques)
•    Variatiile proiectului si Indicii de Performanta ai proiectului
•    Analiza pe baza Metodei Valorii Dobandite ( EVA - Earned Value Analysis)
•    Abaterile/deviatiile proiectului (timp / cost)
•    Fundamentarea deciziilor privind controlul proiectului

 

 

inchiderea proiectului

INCHIDEREA  PROIECTULUI

inchidere proiect     Inchiderea proiectelor de constructii reprezinta o etapa complexa ce necesita o atenta administrare de catre Project Manager.  Cursul prezinta pas cu pas etapele inchiderii unui proiect de constructii, prezentand fiecare faza, rolurile fiecarui participant in procesul de dezangajare si predare a obiectivului proiectului catre client, inspectiile, inchiderea permisiunilor, modalitatile de lichidare a remedierilor, pana la continutul Procesului Verbal de Acceptanta si Manualele de Intretinere.

 

INCHIDEREA PROIECTULUI :

•    Rolurile participantilor
•    Sedinta de Inchidere
•    Terminarea (finalizarea) Contractului
•    Inchiderea  
     o    Sistemele şi Echipamentele  
     o    Documentele de Inchidere / Evidenţa Documentelor de Inchidere  
     o    Operaţiuni şi Manualele de întreţinere,  
          *    Software-ul de operare  
          *    Piese de schimb, Materiale, Instrumente …etc.  
•    Finalizarea Materiala a Contractului   
•    Autorităţile competente  
•    Listele  de Verificare / Punctarea Listelor de Verificare  
•    Notificarea de către Antreprenor  
•    Inspectarea Muncii  
•    Certificarea  
•    Dreptul proprietarului de a completa de lucrarile  
•    Ajustarea, Retinerile / Regulile pentru Retineri
•    Manualele de operare şi întreţinere
•    Inspecţia finală
•    Inchiderea Permisiunilor  
•    Ordinele de  Schimbare finale
•    Lichidarea Clauzelor  produse de Daune si Penalitati
•    Programarea Creanţelor si platii daunelor  
•    Fondurile pentru remedierea defectelor
•    Inspecţia Finală şi Plata Finală  
•    Garanţii şi perioade de corectie a defectelor
•    Garanţiile şi eliberarea garanţiilor  
•    Servicii Postconstructie  
•    Feedback-ul Proiectului  
•    Verificarea Scope si obtinerea Acceptantei Clientului
•    Inchiderea Administrativa si Contractuala
•    Capitolul “Lectii Invatate”

Dispute si Pretentii

•    Documentaţia în procesul de licitare – forma, continut, informatii
•    Documentaţia în timpul construcţiei
•    Principalele cauze ale disputelor şi litigiilor
•    Problemele contractuale
•    Planurile şi specificaţiile ce conţin erori sau omisiuni
•    Lipsa coordonarii adecvate a planselor
•    Răspunsurile incomplete sau inexacte
•    Administrarea defectuoasă a proiectului
•    Refuzul de a se conforma cu  documentatia desenata
•    Condiţiile din site-ul proiectului ce diferă semnificativ fata de Documentele Contractuale
•    Condiţiile Neprevăzute si Condiţiile Ascunse  
•    Schimbarea în condiţiilor   
•    Discrepanţele între Planuri şi Specificaţii   
•    Întreruperile in ritmul normal al construcţiei  
•    Forta financiară inadecvată a oricărei părţi  
•    Întârzierile şi problemele pe care le provoaca  acestea
•    Condiţiile diferite ale site-ului
•    Completarea Setului de Planse Desenate  
•    Despăgubirile pentru încălcarea contractului  
•    Garanţile Contractorului privind Proiectarea
•    Reţinerea platilor datorate defectelor sau lucrarilor incomplete
•    Pretentiile privind pierderea productivitatii
•    Revizuirea Planselor Desenate
•    Orientarea generala pentru coordonarea planselor  

 

managementul integrarii proiectului

MANAGEMENTUL INTEGRARII PROIECTULUI

      Managementul Integrarii Proiectului implica coordonarea tuturor Ariilor de Cunostinte din Project Management pe toata durata Ciclului de Viata a  Proiectului. Aceasta integrare ne asigura ca toate elementele proiectului actioneaza impreuna la momentul  potrivit in vederea finalizarii cu succes a  proiectului.
     Deoarece cineva trebuie sa preia responsabilitatea pentru coordonarea tuturor oamenilor, planurilor si muncii necesare finalizarii proiectului, Project Integration Management include interfata de management  (Interface Management). Interface Management implica identificarea si managementul punctelor de interactiune intre diferitele elemente ale proiectului .

     Cursul Managementul Integrarii Proiectului contine procesele si activitatile necesare pentru definirea si interrelationarea tuturor proceselor si activitatilor din cadrul proiectului. Managementul Integrarii Proiectului este una dintre cele mai importante si dificile sarcini ale Managerului de Proiect datorita pe de o parte complexitatii iar pe de alta parte cunostintelor necesare in vederea proiectarii interfetei de management a proiectului.
     Dupa selectarea unui proiect sau a unei alternative formal recunoscute a unei nevoi de business care genereaza proiecte, urmatorul pas este construirea Project Charter - document ce recunoaste existenta si startul unui proiect. Prin acest document se da Project Managerului autoritatea asupra proiectului.

     Managementul Integrarii Proiectului contine 7 procese , interrelationate, prin care:

•    Se elaboreaza Project Charter
•    Se elaboreaza Planul de Management al Proiectului
•    Se efectueaza Conducerea si Managementul Executiei Proiectului
•    Se efectueaza Managementul Cunostintelor din cadrul Proiectului
•    Se face Monitorizarea si Controlul lucrarilor din cadrul proiectului
•    Se planifica si se realizeaza Controlul Integrat al Schimbarilor din cadrul Proiectului
•    Se face Inchiderea intregului proiect sau a unei faze din acesta.

CONTINUTUL CURSULUI

•    Project Charter - ce este, ce contine, modalitatea de elaborare
•    Planul de Management al Proiectului - continut, mod de elaborare
•    Conducerea si Managementul Executiei Proiectului - continut, mod de elaborare , instrumente si tehnici.
•    Monitorizarea si controlul lucrarilorsi activitatilor din cadrul proiectului
•    Controlul Integrat al Schimbarilor - ce este, ce contine, cum se utilizeaza
•    Inchiderea Proiectului - ce contine, cum se realizeaza.

 

project scope management

MANAGEMENTUL ARIEI DE CUPRINDERE A PROIECTULUI

    Cursul Managementul Ariei de Cuprindere a Proiectului (Project Scope Management) descrie lucrarile necesare care trebuie efectuate pentru a obtine produsul asupra caruia s-a consimtit in Product sau Service Scope, folosind instrumente şi tehnici de Management de Proiect. Product Scope incepe cu un formular care trebuie sa contina “Specificatiile Produsului” care sunt descrieri tehnice sau desenate furnizate prin plansele proiectului sau alte documente.
     Principala functie a Project Managerului in faza de Planificare este sa furnizeze o harta a drumului pe care il va parcurge proiectul. O planificare corespunzatoare este temelia succesului unui proiect in timp ce o planificare slaba este de cele mai multe ori cauza esecului unor proiecte
     Project Scope sau Program Scope sunt retele complexe, dar bine organizate de task-uri, ce conduc de la faza initiala pana la faza finala a proiectului. SCOPE furnizeaza o schita cuprinzatoare a ceea ce trebuie facut, pentru a realiza un produs acceptabil.

     Cursul Managementul Ariei de Cuprindere a Proiectului (Project Scope Management), specific pentru proiectele de constructii, contine o multitudine de elemente necesare colectarii, definirii fixarii si controlului elementelor care sunt in proiect. Usor de inteles si prietenos, acest curs furnizeaza toti pasii logici necesari managementului ariei de cuprindere a proiectului.
     Practica atesta ca peste 50% dintre proiectele de constructii care au esuat s-au datorat lipsei sau definirii slabe sau necorespunzatoare a ariei de cuprindere a proiectului. Totodata, instrumentele de verificare a faptului ca proiectul acopera integral cerintele clientului si instrumentele privind controlul scope asigura pe de o parte siguranta intelegerii comune si depline a continutului proiectului de catre toti stakeholderii importanti iar pe de alta parte asigura flexibilitatea evolutiei ariei de cuprindere, prin prezentarea metodelor prin care se poate schimba scope in mod controlat si controlabil.
   Trebuie inteles faptul ca fara un “scope” nu putem avea un continut “etans” pentru un proiect iar o serie de actiuni dezorganizate pot produce doar haos si pierderi de timp si bani. Managementul corespunzator pentru scope reprezinta un pas esential pentru un fundament solid pentru orice proiect de constructii. Pe tot parcursul proiectului ne vom referi permanent la elementele scope, asa cum au fost ele definite in aceasta faza si de aceea managementul scope trebuie inteles si aplicat in fiecare proiect de constructii.


MANAGEMENTUL ARIEI DE CUPRINDERE A PROIECTULUI

•    Ce este Project "SCOPE" Management  - Managementul Continutul Proiectului
•    Colectarea si Documentarea Cerintelor proiectului
•    Livrabilele proiectului
•    Caracteristici, Factori Determinanti, Specificatii, Cerinte
•    Planul de Management al Cerintelor proiectului
•    Raporturile intre Cerinte, Specificatii si realizare
•    Planificarea "Scope" (Aria de cuprindere a proiectului)
•    Componentele Planului Proiectului
•    Definirea continutului Proiectului - "Scope"
•    Tehnica WBS - Work Breakdown Structure
•    Structuri WBS , Metode de subdivizare de Codare si Nivel de Detaliere
•    Crearea WBS (niveluri, coduri, caracteristici)
•    Formarea "Centrelor de Cost" - WBS & OBS
•    Definirea Pachetelor de lucrari - WP (Work Package) si SOW (Statement of Work)
•    Dictionarul WBS
•    WBS si mediul proiectului
•    Verificarea Continutului Ariei de Cuprindere a Proiectului (“Scope”)
•    Controlul "Scope" - Sistemul de Control al Schimbarilor in Scope
•    Procesele de Control a Schimbarilor
•    Managementul schimbarilor

Manualul de Proiect şi Specificatiile  

•    Conceptul de Manualului de Proiect
•    Specificatiile de producţie
•    Dezvoltarea Specificatiilor
•    Colectarea Informaţiilor

Organizarea şi Pregătirea Specificaţiilor

•    Procedurile utilizate pentru scrierea Specificatiilor  
•    Formatul Specificaţiilor
•    Metodele pentru Specificatii
•    Pregătirea Specificaţiilor
•    Cerinţele Generale  

Specificatiile privind Execuţia

•    Consideraţii în timpul scrierii Specificatiilor
     o    Implicaţiile economice
     o    Tranzacţiile - Structura Constructiilor
     o    Condiţii Industriale şi disponibilitatea produselor
•    Specifictii privind Asigurarea şi Controlul Calităţii  
     o    Asigurare a Calităţii în condiţiile contractului  
     o    Controlul Calităţii în condiţiile contractului  
     o    Cerinţele generale  
     o    Specificaţiile privind Asigurarea şi Controlul Calităţii  
•    Pregătirea Specificatiilor
     o    Scrierea / Pregătirea /Editarea

 Producerea  Manualului de  Proiect

•    Coordonarea Specificatiilor
     o    Examinarea preliminară şi de coordonarea Manualului de Proiect
     o    Pregătirea finală a Manualului de Proiect
          *    Revizuirea
          *    Cuprinsul Manualului de Proiect
          *    Reproducerea şi distribuţia Manualului de Proiect

Specificatii - Ghidul Master  

•    Conţinutul Specificatiilor din Ghidul Master  
•    Motive pentru folosirea unui Ghid Master cu Specificaţii  
•    Pregătirea Ghidului si secţiunile Specificaţiilor Master  
•    Actualizarea si secţiunile Specificaţiilor din Ghidul  Master  
•    Secţiunile Suplimentare si Sectiunile la cerere  din Ghidul  Master  
•    Revizuirea finala, Reproducerea şi distribuţia

 Specificatiile -  Forma scurtă

•    Conceptul de Specificatii in Forma scurtă
•    Caracteristicile Specificatiilor in Forma scurtă
•    Utilizarea Specificatiilor in Forma scurtă
•    Specificatiile in Forma Scurtă - Ghidul Master
•    Stabilirea tipului de Specificaţie
•    Scrierea Specificatiilor pentru Forma Scurtă a Ghidului Master
•    Specificatii de proiect - Forma Scurtă

Specificatiile de Performanţă
Sisteme de construcţii şi ansambluri
Utilizarea tehnologiilor nonstandard

•    Delegarea Responsabilităţilor  
     o    Delegarea rolurilor participanţilor  
          *    Proprietarului  
          *    Arhitectului / Inginerului  
          *    Consilierului în domeniul calitatii construcţiilor    
          *    Contractantulului  
          *    Autorităţilor competente  
•    Măsuri de stabilire a performanţei  
•    Specificarea Elementelor de performanţă a proiectului  
•    Specificarea  nivelurilor de performanţă
•    Stabilirea nivelului de performanţă a Specificatiilor  
•    Criteriile de performanţă  
•    Mijloacele de evaluare  
•    Resursele  
•    Plansele Desenate -  Specificatiile de coordonare
•    Gradul de detaliere a pieselor desenate
•    Specificaţiile privind forma de performanţă  
     o    Performanta Generala
     o    Performanta Produselor  
     o    Performanta Executiei

Evaluarea produselor şi selecţia  

•    Determinarea Prioritatii selecţiei produselor
•    Stabilirea Cerintelor
•    Criteriile de performanţă
•    Obţinerea informaţiilor despre produse ( RFI – RFP – RFQ )
•    Servicii furnizate de reprezentanţii producatorilor de marfuri puse la dispoziţia echipei de proiectare

o    Asistenţa Tehnică
o    Asistenta in pregatirea Specificatiilor  
o    Asistenta in pregatirea planselor desenate
o    Estimarea Costurilor
o    Reprezentant  Constructii
o    Condiţii de proiect
o    Producătorii
o    Fabricarea,  Executia, Finisarea, Toleranţele
o    Standarde de referinţă
o    Testare şi Certificare
o    Instalatorii şi de calificările Fabricatelor
o    Consideraţiile legate de cost

 

project schedule management

MANAGEMENTUL PROGRAMULUI PROIECTULUI

     Pentru a putea livra proiecte la timp, in cadrul bugetului planificat si aprobat si raspunzind totodata asteptarilor clientului, este absolut necesar sa cunoastem si sa aplicam instrumentele si tehnicile pentru managementul programului proiectului. Acest curs prezinta modul in care puteti sa stapaniti tehnicile de management eficient a proiectelor, astfel incat acestea sa se poata incadra in timpul planificat.
     Cursul este ideal pentru Project Manageri Arhitecti in vederea gestionarii eficiente a proiectelor, fiind deosebit de practic datorita elementelor “gata de utilizat” , usor de pus imediat in practica.

     Finalizarea proiectului in timpul planificat, respectand bugetul si furnizand calitatea contractata reprezinta trei ingredinte de succes ale oricarui proiect, alaturi de realizarea beneficiilor planificate. Primele doua elemente (incadrarea in timp si in buget) sunt strans legate intre ele datorita faptului ca sunt interdependente. Cursul Managementul Programului Proiectului este util pentru ca furnizeaza informatiile necesare pentru obtinerea rezultatelor proiectului la timp.
     Acest curs cuprinde toate procesele specifice de gestionare a timpului pe parcursul intregului Ciclu de Viata al proiectului, asigurand permanent controlul incadrarii in timp. Cursul asigura arhitectilor si profesionistilor in domeniul constructiilor intelegerea problemelor legate de planificarea si monitorizarea proceselor legate de timp ajutandu-i in elaborarea de strategii eficiente pentru organizarea corespunzatoare a proiectelor prin deprinderea si utilizarea celor mai bune practici.
      Managementul de Proiect de succes inseamna finalizarea proiectului la timp şi în limita bugetului, cu respectarea calitatii planificate si obtinerea beneficiilor. Continutul cursului asigura prezintarea pas cu pas a modalitatilor  de aplicare a tehnicilor de management eficient a proiectelor, fiind necesar pentru arhitecti dar si pentru alte categorii de personal implicat in proiectele de constructii, fiind esenţial pentru oricine cauta sa-si dezvolte abilitatile in management de proiect.
     Avand o abordare structurata pas-cu-pas, continand cele mai recente tehnici practice de management a programului si conceptele care stau la baza acestora prezentate in Ghidul PMBOK Ed. 6-a elaborat de Project Management Institute – PMI-USA, acest curs asigura intelegerea completa a elementelor prin care toate procesele proiectului pot fi sincronizate.


MANAGEMENTUL PROGRAMULUI PROIECTULUI

•    Definirea Activitatilor proiectului
•    Secventierea Activitatilor
•    Relatii de precedenta intre Activitati
     o    Dependente obligatorii / dependente discretionare
     o    Dependente interne / externe
•    Momentele de referinta (milestone & kill-point)
•    Estimarea necesarului de Resurse pentru fiecare activitate
•    Estimarea Duratei  pentru fiecare activitate   
•    Programarea planificarii proiectului
•    Diagramele de Retea ale Proiectului ( A-O-A  ; A-O-N  ; PERT )
     o    Marjele Libere , Marjele Totale ale proiectului
     o    Durata Proiectului
     o    Drumul Critic (Critical Path Method CPM)
     o    Analiza proiectului pe baza Drumului Critic
•    Diagrama Gantt a proiectului
•    Optimizarea duratei proiectului – ( Relatia Timp – Cost ) Panta Costului
     o    Fast Tracking,
     o    Crashing ,
     o    Paralell ;
•    Analiza curbelor Timp-Cost
•    Controlul  Planificarii calendaristice a activitatilor
•    Monitorizarea progresului
•    Controlul Programarii proiectului

 

 

project cost management

MANAGEMENTUL COSTURILOR PROIECTULUI

     Cursul Managementul Costurilor Proiectului pentru Arhitecti oferă o imagine integrata de ansamblu de metode pentru estimarea, bugetarea si controlarea costurilor, strans legate de  durata şi calitatea unui proiect de construcţii. Cursul contine instrumente si tehnici de estimare, bugetare si control a costurilor de constructie in vederea planificarii acestora dar si relationarii bugetelor de capital (ale clientilor sau entitatilor ce asigura finantarea) cu bugetele de executie ale antreprenorilor. Cursul consideră toate acestea din punctul de vedere al ambelor parti implicate in proiect proprietar / dezvoltator şi antreprenor .

MANAGEMENTUL COSTURILOR PROIECTULUI

Planificarea managementului costurilor proiectului
Estimarea Costurilor şi Analiza Valorii  
Estimarea Costurilor / Bugetarea Costurilor

•    Echilibrarea Costurilor cu resursele fata de amploarea proiectului  
     o    Tehnici Estimare  a costurilor proiectului
     o    Estimarea  Schitelor schematice
     o    Estimarea  Dezvoltarii Proiectarii   
     o    Costurile Ciclului de Viaţă
     o    Analiza Valorii
•    Procesele de Analiza Valorii
     o    Faza de colectare a datelor
     o    Faza investigaţiei
     o    Faza de dezvoltare analitică
     o    Faza de Raport
     o    Faza de implementare
     o    Faza de evaluare
•    Documentaţia schematică de proiectare
     o    Utilizarea descrierii preliminare a proiectului
     o    Deciziile de proiectare
     o    Descrierea Sistemului de Constructie
     o    Criteriile de performanţă
•    Plansele desenate
•    Dezvoltarea documentaţiei de proiectare
•    Organizarea
•    Conţinutul documentaţiei de proiectare
•    Echipa de coordonare a proiectarii
•    Plansele desenate
•    Organizarea Dezvoltarii Documentelor de proiectare

Monitorizarea si Controlul Costurilor

•    Curbele “S”
•    Monitorizarea Costurilor si Controlul
•    Metoda Valorii Dobandite ( Earned Value Management-EVMS)
•    Tehnici de masurare a Valorii Dobandite
•    Tehnici de Analiza si previziune a costurilor proiectului (Forecasting Techniques)
•    Variatiile proiectului si Indicii de Performanta ai proiectului
•    Analiza pe baza Metodei Valorii Dobindite ( EVA - Earned Value Analysis)
•    Abaterile proiectului (timp / cost)
•    Fundamentarea deciziilor privind controlul proiectului

 

 

project quality management

MANAGEMENTUL CALITATII PROIECTULUI

     Concis si usor de inteles, cursul Managementul Calitatii Proiectului prezintă modalitatile de asigurare a calităţii pentru proiecte de construcţii  acoperind intreg Ciclul de Viata al proiectului, de la începutul acestuia până la eliberarea  Certificatului de Acceptanta.
     Aceast curs este  valoros pentru Arhitecti Project Manageri si de asemenea pentru profesionisti din domeniul constructiilor care doresc sa cunoasca practicile actuale utilizate pentru asigurarea calităţii în industria construcţiilor.

     Punand accentul pe modalitatile de planificare, implementare si control a calitatii proiectelor de constructii, cursul Managementul Calitatii Proiectului asigura o prezentare solidă cu privire la ceea ce reprezinta investitia în calitate in proiectele de constructii.
     Înţelegerea cerinţelor clienţilor precum şi planificarea pentru a  răspunde aşteptărilor de calitate ale acestora utilizand instrumente, tehnici de management si metodologii, reprezinta principalul subiect al acestui curs.
     Cursul oferă informaţii privind principiile şi procedurile care sunt eficiente în asigurarea si îmbunătăţirea calităţii proiectelor de constructii, prezentand rolurile, responsabilităţile, cerinţele, precum şi limitele de autoritate ale participanţilor la procesul de proiectare şi construcţie, subliniind conceptele şi practicile necesare pentru fiecare în atingerea obiectivelor de calitate ale proiectului.

Managementul Calităţii Proiectului constă din următoarele trei procese, care se intercondiţionează şi se suprapun:  

•    Planificarea calităţii proiectului – identificarea standardelor de calitate relevante pentru proiect şi stabilirea modalităţilor de a le satisface.
•    Asigurarea calităţii proiectului – evaluarea pe baze regulate a performanţelor înregistrate în realizarea proiectului pentru asigurarea satisfacerii standardelor de calitate considerate relevante.
•    Controlul calităţii proiectului – monitorizarea rezultatelor proiectului pentru a verifica dacă acestea corespund standardelor considerate relevante şi identificarea modalităţilor de a elimina cauzele generatoare de abateri negative.
 

MANAGEMENTUL CALITĂŢII PROIECTULUI

•    Definirea Calitatii
•    Planificarea Calitatii
•    Ciclul Calitatii in constructii
•    Costurile Calitatii
•    Optimizarea Calitatii functie de Costul Global
•    Clasificarea Costurilor Calitatii
•    Sistemul Calitatii in Constructii
•    Calitatea Standard
•    Asigurarea Calitatii
•    Manualul Calitatii, Procedurile Calitatii, Instructiunile de lucru
•    Instrumente si Tehnici in managementul calitatii
•    Tabelele cu date
•    Diagrama Ishikawa
•    Analiza Paretto
•    Controlul Calitatii - Documentele ce contin inregistrarea calitatii in constructii
•    Diagramele prin puncte ( Skatter Diagram)
•    Analiza Tendintelor  ( Trend Analysis)
•    Listele de Verificare (Check Lists)
•    Schemele de Control (Control Charts)
•    Auditarea Calitatii (Quality Auditing)
•   Managementul Calitatii Totale , TQM - Total Quality Management 

 

project ressource management

MANAGEMENTUL RESURSELOR PROIECTULUI

     Cursul Managementul Resurselor Proiectului pentru proiectele de constructii de catre Arhitecti, contine informatiile necesare organizarii, gestionarii si conducerii echipei de proiect, cu ajutorul careia Project Managerul trebuie sa asigure succesul proiectului.
     Disponibilitatea resurselor in industria constructiilor poate fi rareori considerată ca fiind sigură datorită constrângerilor sezoniere, a conflictelor de muncă, a cererilor concurente de resurse în cadrul firmei şi a proiectului, a întârzierii livrărilor şi a altor incertitudini conjuncturale fiind strans legata de  Experienta, Expertiza, Cunostintele, Abilitatile, Costul, Locatia si Durata proiectului. Trebuie sa tinem cont ca factorul uman este cel mai putin predictibil dintre toate tipurile de resurse deoarece oamenii au o personalitate unica , interese , sentimente si provin din diferite medii culturale.

     Industria constructiilor este una dintre ramurile ce utilizeaza cel mai intensiv forta de munca. Planificarea, organizarea si monitorizarea fortei de munca ce actioneaza pe site-ul unei constructii este o sarcina deosebit de importanta ce necesita atentie deosebita si experienta. Formarea si organizarea echipei de proiect reprezinta de cele mai multe ori o munca de rutina pentru orice project manager experimentat. Totusi, in indistria constructiilor, datorita diversitatii lucrarilor ce trebuiesc executate, conditiilor, localizarii site-ului cat si experientei necesare pentru lucratori, organizarea resurselor reprezinta o problema permanenta.
   Cursul Managementul Resurselor Proiectului reprezinta o resursa importanta pentru orice Arhitect Project Manager implicat in formarea, dezvoltarea si conducerea unei echipe de proiect pe intreg ciclul de viata al proiectului.

Managementul Resurselor Proiectului constă din următoarele sase procese :

•    Elaborarea Planului de Resurse – identificarea si documentarea rolurilor, responsabilitatilor si aptitudinilor necesare, inclusiv crearea unui Plan de Management pentru asigurarea resurselor necesare pentru proiect.
•    Estimarea resurselor pentru activitati – asigurarea resurselorpentru activitatile din cadrul Pachetelor de Lucru ( WP – Work Package) ale proiectului
•    Achizitia resurselor – obtinerea resurselor necesare finalizarii proiectului si verificarea disponibilitatii membrilor echipei de proiect si constituirea echipei necesare pentru finalizarea sarcinilor din proiect.
•    Dezvoltarea Echipei de Proiect – imbunatatirea competentelor si interactiunii echipei de proiect pentru executia optima a proiectului
•    Managementul Echipei de Proiect – urmarirea realizarilor membrilor echipei de proiect, solutionarea situatiilor dificile si gestionarea schimbarilor in cadrul proiectului.
•    Controlul resurselor – controlul permanent al asigurarii cu resurse pentru finalizarea proiectului

MANAGEMENTUL RESURSELOR PROIECTULUI  

Echipa de Proiect

•    Selectia echipei de proiect
•    Selectia unui Arhitect / Inginer ( A/E )  
     o    Selectia directă / negocierea  Serviciilor unui A/E
     o    Cererea de Servicii
•    Selectia unui Contractant
     o    Licitare versus Negociere
     o    Calificările Contractorului
     o    Subcontractorii
•    Selectarea unui Manager de Construcţii
•    Selectarea unui Constructor-Proiectant
     o    Cerere pentru Propunerea de contract / Cerere pentru Calificări
•    Parteneriatul şi Colaborarea
•    Delegarea Totala a Managementului Proiectului
•    Echipa de Consultanti
     o    Consultanţii Tehnici
     o    Programatorii şi Estimatorii
•    Echipa de Sprijin
•    Echipa de Proiect  
     o    Echipa Proprietarului  
     o    Echipa Proiectantului  
     o    Echipa Contractorului  
     o    Echipa Furnizorului  
•    Relaţia Triunghiulară (Proprietar – Proiectant – Constructor )
•    Alti participanţi la Proiect  
•    Participarea Echipei de Proiect  
•    Asistenţa juridică a proiectului / Sprijinul administrativ
•    Arhitectul / Conducatorul Proiectarii
•    Tipuri de resurse in industria constructiilor
•     Masuratori in utilizarea resurselor ( productivitatea)
•     Lista Cerintelor  de  Resurse
•     Planificarea Resurselor
•     Alocarea Resurselor
     o     Programarea cu TIMP LIMITAT
     o     Programarea cu RESURSE LIMITATE
•     Planificarea Fortei de Munca in Constructii
•     Functiile planificarii Fortei de Munca intr-un proiect
•     Normele de Productivitate (Ce sunt, Cum se dezvolta)
•     Factorii care afecteaza productivitatea muncitorilor
•     Programarea Cererii de Forta de Munca
•     Munca Directa si Munca Indirecta ( Ce este , Cine participa ... )
•     Prognozarea Fortei de Munca ( Directe si Indirecte)
•     Lista Cerintelor de Resurse, Matricea Resurselor Disponibile
•     Programarea logica a resurselor proiectului
•     Alinierea strategica Program - Proiect - Resurse
•     Planificarea proiectelor pe baza cererilor de personal din proiecte
•     Tehnici de Estimare a Resurselor Umane pentru proiect
•     Lista de Resurse Necesare
•     Nivelarea Resurselor
•     Cresterea Productivitatii Muncii Resurselor Umane
•     Capacitatea Tehnica , Capacitatea Optima si Capacitatea Actuala
•     Productivitatea Resurselor Umane, Rata Eficientei, Rata de Utilizare
•     Eficienta si Eficacitatea resurselor umane.
 

 

project communication management

MANAGEMENTUL COMUNICARII IN PROIECTE

     Desi comunicarea in cadrul proiectelor este critica, aceasta  componenta de succes pentru managementul de proiect este adesea trecuta cu vederea.
     Comunicarea eficientă este un instrument util pentru fiecare Manager de Proiect.  Cursul de Managementul Comunicarii in Proiecte va ajuta sa realizati un nivel optim de  de comunicare in cadrul proiectelor in vederea obtinerii succesului acestora, prezentand modalitatile in care echipele de proiect pot să-şi coordoneze eforturile şi să menţină un dialog deschis cu managerii  si stakeholderii. Participand la acest curs veti invata cum sa comunicati eficient starea proiectului atat pentru a conducerea executiva cat si pentru ceilalti stakeholderi.

     Practica arata ca un procent important din proiectele care esueaza se datoreaza comunicarii slabe, ineficiente sau lipsei unui plan de comunicare in cadrul proiectului. Avand la baza experienta practica in cadrul proiectelor de constructii si cunostintele de project management, acest curs prezinta o serie de tehnici si instrumente, utilizate de project managerii din intreaga lume in vederea asigurarii succesului proiectelor.
     Cursul Managementul Comunicarii in Proiect contine prezentarea si explicitarea proceselor necesare asigurarii fluxului de informatii (generare, colectare, diseminare, stocare, accesare ) din proiect.
     Cursul asigura cunostintele necesare unei comunicari eficiente nu doar pentru project manageri ci si pentru line-managerii si managerii executivi cu care acestia vin in contact. Cand vorbim despre succes sau insucces in project management trebuie sa remarcam faptul ca, procesul de comunicare este unul dintre ingredientele esentiale.
     Reducerea termenelor de executie, cererea mai mare de proiecte cu preturi mai mici si mai bune calitativ a condus la imbunatatirea radicala a tehnicilor de comunicare in cadrul proiectelor. Util managerilor de proiect, părţilor interesate (stakeholderi) dar si pentru orice membru al unei echipe de proiect, aceast curs prezinta cele mai bune practici , sfaturi şi instrumente pentru comunicare in cadrul proiectelor.
     Cursul contine o multitudine de instrumente, tehnici şi cele mai bune practici (incluse si de Project Management Institute – PMI-USA in Project Management Body of Knowledge (PMBOK) – Ed. 6-a, ultima editie) de care aveţi nevoie pentru a executa cu succes proiecte, pentru a păstra echipa şi clienţii bine informati şi pentru a transmite informaţii în timp util.

Managementul Comunicarii Proiectului constă din următoarele trei procese, care se intercondiţionează şi se suprapun pe durata proiectului :   

•    Planificarea Managementului Comunicarii – procesul de evaluare a nevoilor de informatii a stakeholderilor proiectului si definirea modalitatilor de comunicare .
•    Managementul Comunicarii – stabilirea modalitatilor de transmitere sau punere la dispozitie a informatiilor tuturor stakeholderilor proiectului in vederea indeplinirii cerintelor acestora si solutionarii situatiilor nou create in cadrul proiectului
•    Monitorizarea Comunicarii –  asigurarea faptului ca, in cadrul proiectului comunicarea este asigurata conform planificarii.


MANAGEMENTUL COMUNICARII IN PROIECTE

Introducere in Managementul Comunicarii in Proiecte

•    Planul de Comunicare al Proiectului  
•    Documentul  Cerintelor  Clientului (Customer Requirements)  
•    Planificarea Comunicarii in cadrul Proiectului
•    Inţelegerea legaturilor de comunicare in cadrul Proiectului
•    Crearea Planului de Comunicare al Proiectului  
•    Crearea Matricei de Comunicare  a Proiectului    
•    Distributia informaţiilor in cadrul proiectului
•    Project Charter
•    Sedinta de demarare a proiectului “Kick-of-Meeting”  
•    Planul de Management al Proiectului  
•    Sedintele Scurte de Proiect (Project Meeting Minutes )
•    Planul de Resurse Umane
•    Organigrama Proiectului  
•    Sedinta de Analiza a Statusului Proiectului  (Project Status Meeting )  
•    Raportul de Stare a Proiectului (Project Status Report )  
•    Team Charter   
•    Raportului Liderului Echipei (Team Lead’s Report)

Utilizarea instrumentelor de Comunicare in Procesul de Planificare a Proiectului

•    Utilizarea Specificaţiilor pentru Proiectare
•    Utilizarea Sistemul de Control al Documentelor   
•    Utilizarea Uneltelor pentru Estimare
•    Utilizarea Calendarului Proiectului
•    Crearea unui Calendar Proiect
•    Utilizarea Nivelarii Resurselor
•    Utilizarea Matricei de Responsabilitati
•    Utilizarea Modelelor de  Risc  
•    Crearea si folosirea  unei Structuri de Defalcare a muncii – WBS  
 

Utilizarea instrumentelor de Comunicare in Administrarea Procesului de Planificare a Proiectului

•    Crearea si  Utilizarea Foii de Calcul a Bugetului (Budget Spreadsheet)   
•    Crearea si  Utilizarea Planului de Control al Schimbarilor
•    Crearea si  Utilizarea Lanţului Critic (Critical Chain)  
•    Crearea si  Utilizarea uneltelor de Analiza a Valorii Dobindite (Earned Value   Analysis )   
•    Utilizarea Planului de Management a Situatiilor Dificile
•    Utilizarea Metricilor pentru Calitate
•    Utilizarea Planului de Management al Riscurilor
•    Utilizarea Registrul de Risc
•    Utilizarea Planului de Management a Programarii   
 

Utilizarea instrumentelor de comunicare in Procesul de Planificare pentru Raportare

•    Crearea si  Utilizarea Instrumentelor Programarii de Referinta (Baseline)   
•    Crearea si Utilizarea Rapoartelor de Estimare a Costurilor  
•    Crearea si  Utilizarea Diagramelor tip Arborele de Decizie
•    Crearea si  Utilizarea Valoarii Monetare Asteptate Ex$V    
•    Utilizarea Flow Chart-urilor
•    Crearea si  Utilizarea Diagramelor Logice de Reţea
•    Crearea si  Utilizarea Project Milestone List  
•    Crearea si  Utilizarea Programarii Proiectului (Project Schedule)  
•    Crearea si Utilizarea  Matricei Riscurilor  
•    Crearea si  Utilizarea Diagramei prin Puncte Dispersate (Scatter Chart)   
•    Crearea si  Utilizarea Documentului Definire a Ariei de Cuprindere (Domeniului de Aplicare) a Proiectului  (Scope Definition Document )

Utilizarea instrumentelor persoanle de Comunicare in Executia Proiectului

•    Utilizarea Raportului  Tabloul de Bord (Dashboard Report)
•    Crearea si Utilizarea unui Dashboard Report  

Utilizarea instrumentelor de Administrare a Comunicarii in Procesul de Executie a Proiectului

•    Utilizarea Cererii de Schimbare (Change Request)
•    Utilizarea Documentului de Finalizare Faza  (Phase Closeout Document)  
•    Utilizarea Prezentarii Proiectului  
•    Sedintele de Analiza a Statusului Proiectului (Project Status Meeting)  
•    Crearea unui Project Status Meeting   

Utilizarea instrumentelor de Comunicare pentru Monitorizarea si Controlul Executiei Proiectului

•    Crearea si  Utilizarea Graficului de Control (Control Chart)
•    Crearea si  Utilizarea Listei de Probleme (Issues List)
•    Crearea si  Utilizarea Proceselor Verbale a Intâlnirilor de Proiect
•    Crearea si  Utilizarea Formularului de Evaluare a Riscurilor
•    Crearea si  Utilizarea Rapoartelor de Securitate a Proiectului (Safety Report)   
•    Crearea si  Utilizarea Pachetelor de Lucru (Work Package)

Utilizarea instrumentelor de Comunicare in Raportarea Procesului de Executie a Proiectului

•    Crearea si  Utilizarea Raportului Zilnic de Activitate   (Daily Progress Report)
•    Crearea si  Utilizarea Diagramelor Gantt
•    Crearea si  Utilizarea Histogramelor
•    Crearea si  Utilizarea Diagramei Pareto  
•    Crearea si  Utilizarea Rapoartelor Periodice (Periodic Reports)   
•    Crearea si  Utilizarea Raportului de Status al Proiectului  (Project Status Report)
•    Crearea si  Utilizarea Diagramelor Paianjen (Spider Chart)   
•    Crearea si  Utilizarea Raportelor Semafor (Stoplight Report)    
•    Crearea si  Utilizarea Raportului  Liderului Echipei de Proiect (Team Lead’s Report)  

Utilizarea instrumentelor de Comunicare pentru Procesele de Inchidere

•    Utilizarea Documentului Acceptanta Oficială (Formal Acceptance Document)  
•    Utilizarea unui Formal Acceptance Document   
•    Utilizarea Documentului Lectii Invăţate (Lesson Learned Document )
•    Utilizarea Documentului de Acceptanta de către Utilizator (User Acceptance Document)  

 

 

project risk management

MANAGEMENTUL RISCURILOR PROIECTULUI

     Cursul Managementul Riscurilor Proiectului, ce contine modalitatile de gestionare si management a riscurilor din cadrul proiectelor de constructii nu este un curs standard in cadrul programei Institutului de Arhitectura, dar este o preocupare esenţială pentru arhitectii si profesionistii din ramura constructiilor. Managementul Riscurilor Proiectului este o resursă cheie pentru integrare si o bună gestionare a riscului în practica profesională. Managerii de proiect şi profesionişti în real estate, construcţii si inginerie civilă trebuie să îşi întemeieze deciziile pe informaţii realiste. Pentru aceasta, ei au nevoie de o înţelegere corectă a riscurilor şi de atitudinile oamenilor faţă de ea.
     Bazat pe Ghidul PMBOK Ed. 6-a elaborat de Project Management Institute PMI-USA , acest curs oferă o perspectivă excelenta a ceea ce pot face arhitectii pentru a preveni sau pentru a atenua condiţiile de risc şi evenimente cuprinzand întregul proces de management a riscurilor.

 Managementul Riscurilor Proiectului

     Prezentarea beneficiilor unor practici eficiente de gestionare a riscurilor de catre Arhitecti in Managementul Proiectelor de Constructii completeaza cursurile standard de la Institutul de Arhitectura, raspunzand la preocuparea esenţială a arhitectilor si profesionistilor din domeniile conexe implicate in industria constructiilor. Gestionarea Riscurilor din Proiect este o resursă cheie pentru integrarea si buna gestionare a riscului în practica profesională.
      Bazat pe o serie de tehnici si modalitati de abordare si management a riscurilor din proiectele de constructii , cursul este accesibil si oferă o perspectivă importanta asupra a ceea ce se poate întâmpla pe perioada Ciclului de Viata a unui proiect de Constructii  şi ce poate face Arhitectul pentru a preveni sau pentru a atenua condiţiile de pericol şi evenimente de risc.
     Cursul Managementul Riscului in Proiectele de constructii pentru arhitecti este o abordare completa a proceselor implicate in  Managementul Riscurilor, incepand cu documentele contractuale, tratand modul de gestionare a riscurilor într-o varietate de situatii intilnite in proiectele de constructii si acoperind o multitudine de situatii practice:

•    Fundamentele Managementul Riscului
•    Tipuri de Contracte si relatiile cu alti participanti la proiect ,
•    Rolul Arhitectului în proiect si abordarea elementelor de risc ce pot impacta proiectul
•    Probleme de Risc in perioada preconstructie ( precontract, contract, proiectare, subcontractare …etc.)  
•    Probleme de Risc in perioada de constructie ( licitatii, contracte, subcontracte, executie, incadrare in timp si costuri …etc.)  

MANAGEMENTUL RISCURILOR PROIECTULUI

•    Planificarea Managementului Riscurilor
•    Identificarea Riscurilor
•    Analiza Cantitativa a Riscurilor
•    Analiza Calitativa a Riscurilor
•    Planul de Raspuns la Risk

•    Zece Riscuri de top ce trebuiesc evitate in administrarea constructiilor  
     o    Deal doar printr-o “strângere de mână”
     o    Lucrul cu “prietenii”
     o    Bugetarea insuficienta pentru administrarea constructiilor
     o    Ignorarea Problemelor recurente sau nerezolvate din proiect
     o    Ignorarea Termenelor limita din propuneri
     o    Ignorarea Limitărilor profesionale
•    Semne si semnale de avertizare asupra  Răspunderii
     o    Lipsa Comunicarii   
     o    Lipsa plătii facturilor
     o    Întârzierile Antreprenorului în menţinerea Programarii
     o    Atitudinea contradictorie
     o    Aprobări Lente privind Cererile de Schimbare
     o    Site-ul de lucru periculos sau dezorganizat
     o    Executii tarzii
     o    Cererile excesive de informare
•    Reducerea instrumentelor pentru managementul riscului  
     o    Documentaţia
     o    Solicitările de informaţii
     o    Executia  
     o    Observarea site-ului şi procesele-verbale la întâlnirile de analiza a proiectului
     o    Propunerile
     o    Impartirea  riscului
•    Implementarea Planului de Raspuns la Risc
•    Monitorizarea si Controlul Riscurilor

   
 

 

project procurement management

MANAGEMENTUL ACHIZITIILOR PROIECTULUI

     Cursul este o sursă excelentă de informaţii privind toate etapele de gestionare a achiziţiilor in cadrul proiectului, de la luarea deciziei de a achiziţiona un produs sau serviciu de a contracta si pana la inchiderea proiectului, fiind o sursă excelentă de informaţii teoretice si practice pentru orice manager de proiect care intenţionează să contracteze partial sau total lucrari sau materiale in cadrul proiectului.

     Fie ca sunteti un Manager de Proiect care încearcă să înţeleagă procesul de achiziţii din cadrul proiectelor de constructii sau un profesionist in achiziţii care are în vedere construirea unei metodologii pentru achiziţii bine structurate pe baza tehnicilor si instrumentelor de project management, aceast curs va aduce noi cunostinte si un plus de valoare.
     Managementul Achizitiilor Proiectului este un curs pentru structurarea achizitiilor in proiectele de constructii. Avand la baza ultima editie (Ed. 6-a) a Ghidului PMBOK, elaborat de Project Management Institute – PMI-USA, cursul prezinta toate cele trei procese si elementele necesare organizarii sistemului de procurement si achizitii pentru proiectele de constructii (de la planificarea achizitiilor, selectarea sursei, contractarea si administrarea contractelor pana la inchidere). Cunostintele prezentate pot fi folosite ca bază, cursul prezinta structurat elementele procesului de achiziţii, inclusiv planificarea achiziţiilor, licitaţiile competitive, negocierea, consideraţii juridice pentru diferite tipuri de contracte, managementul contractelor şi administrarea.
     Cursul prezinta procesul de achiziţii din cadrul unui proiect de constructii, reducand decalajului dintre managerii de proiect şi profesioniştii în domeniul achiziţiilor.

Cursul Managementul Achizitiilor Proiectului contine prezentarea  celor trei procese necesare achizitiei de produse si servicii ce trebuiesc achizitionate sau vandute  :

•    Planificarea Managementului Achizitiilor – contine procesul de documentare in privinta achizitiilor din cadrul proiectului, modalitatile de abordare, vanzatorii potentiali ... etc.
•    Conducerea Achizitiilor – cuprinde procesele de primire si analiza a raspunsului vanzatorilor potentiali si selectia acestora in vederea fundamentarii deciziilor de acordare a contractelor.
•    Controlul Achizitiilor – stabilirea modalitatilor de transmitere sau punere la dispozitie a informatiilor tuturor stakeholderilor proiectului si procesul de inchidere formala a contractelor de achizitii care si-au indeplinit obiectivele sau nu mai sunt necesare.

Managementul Achizitiilor Proiectului

Licitare / Negociere / Cumpărare   

•    Notiuni Generale
•    Metode Preturi  
•    Aprovizionarea  
•    Finanţarea Proiectelor  
•    Consideraţii legate de Preturi  
•    Categorii Preturi  
     o    Costurile de Construcţie  
     o    Costurile Neprevăzute  
     o    Profitul  
•    Competitivitatea Preţurilor
•    Analiza valoarii substituţiilor propuse  
•    Preturi in contractul de livrare a proiectului Proiectare-Licitare-Construire (Design-Bid-Build)
•    Preturi in Contractul de livrare a proiectului Proiectare-Negociere-Construire
•    Preturi in Contractul de livrare a proiectului Proiectare -Construire (Design-Build)
•    Preturi in Contractul de livrare a proiectului Managementul Construcţiilor
•    Preţuri in Contractul de livrare a proiectului Proprietarul-Constructor   
•    Informaţiile despre Proiect
     o    Distribuirea Informaţiilor
     o    Controlul Informaţiilor

Licitatiile  

•    Consideraţii generale  
     o    Participanţii la licitatie
     o    Calificări ale Antreprenorilor Potenţiali din Constructii  
     o    Activităţi de licitare
     o    Documentele de Achiziţie  
     o    Stabilirea perioadei de licitare
     o    Sedinta Pre-Ofertare
•    Cererile  de Inlocuire / Schimbare a materialelor sau Specificitatii de material
•    Subcontractantii şi Ofertele Furnizor
     o    Pregătirea Ofertelor
     o    Trimiterea Ofertele  
•    Pastrarea / Stocarea / Arhivarea  Ofertelor
•    Evaluarea Ofertelor  
•    Procesul de licitaţie  
•    Participanţii
•    Documentele de achiziţie  
•    Solicitarea Ofertelor  
•    Primirea, inregistrarea şi Copiile Ofertelelor  
•    Atribuirea Contractelor
•    Consideraţii suplimentare  
 
Negocierea  

•    Participanţii  
•    Documentele de Achiziţie  
•    Procedurile de Negociere  
•    Analiza Valorii Tarifelor de Constructii  
•    Subcontractarea  
     o    Preţurile Subcontractantilor
     o    Probleme şi nelămuriri cu Subcontractantii  
     o    Oferta de cumpare  

Constructii  

•    Procesul de Construire
•    Construirea ca activitate a Echipei de Proiect
     o    Abordarea Echipa
     o    Beneficii pentru ca o echipa de lucru  
     o    Obstacole Lucrului în echipă  
     o    Team Building şi Parteneriat  
•    Documentele Contractului  
     o    Plansele Desenate
          *    Tipuri de desene  
          *    Desene Resurse  
          *    Desene Contractul  
          *    Desene Shop  
          *    Coordonarea Planselor  Desenate
          *    Inregistrarea Planselor  Desenate
•    Specificaţiile
•    Administrarea constructiilor bazate pe diferite metode    
•    Managementul de Proiect in Constructii    
•    Roluri şi responsabilităţi
     o    Proprietarul
     o    Arhitectul / Inginerul
     o    Contractorul
     o    Subcontractorii
     o    Furnizorii
     o    Consultanţii
     o    Autoritatile competente
     o    Reprezentanţii Producatorilor
•    Comunicarea  
     o    Comunicare orala si scrisa  
     o    Comunicarea electronica  
     o    Comunicarea prin Fax  
     o    Poşta electronică şi fotografii digitale  
     o    Site-ul proiectului  
•    Sedintele / Intilnirile    
•    Proceduri şi Administrare  
     o    Amplasare şi Facilităţi  
     o    Program  
     o    Participanţii  
     o    Administrarea  
     o    Proces-verbal  
•    Tipuri de Sedinte / Intilniri
     o    Reuniuni preconstructie  
          *    Sedintele procedurale  
          *    Mobilizarea Sedintelor proiectului
          *    Sedinte de coordonare a institutiei  
          *    Autorităţile competente  
•    Sedintele de Progres   
     o    Intalniri Contractor / Subcontractanti  
     o    Inchiderea Sedintelor  
     o    Alte Sedinte  
•    Propunerile pentru proiect
•    Documentele   Contractului  
     o    Propuneri Preconstructie  
     o    Propuneri Constructie  
          *    Plansele Desenate    
          *    Coordonarea Planselor Desenate  
          *    Asigurarea şi controlul calităţii Propunerilor  
          *    Datele de proiectare  
•    Responsabilităţile stakeholderilor  
•    Asigurarea şi controlul calităţii  
•    Stakeholderii care pot afecta calitatea  
•    Exemple de Asigurare a Calităţii  
•    Exemple de Control al Calităţii  
•    Controlul Calităţii Proceselor  de Calitate stabilite prin Contract
•    Documentele pentru Construcţie
•    Documentele pentru constructii
     o    Achiziţiile si Cerinţele de contractuale
     o    Documentele de achiziţii
     o    Documentele Contractului
          *    Contractarea şi diferite Forme de Proiect
          *    Condiţiile Contractului
          *    Revizii, Clarificări şi Modificări
          *    Specificaţiile
          *    Plansele desenate ale Contractului
•    Cerinţele privind achiziţiile   
     o    Tipuri de licitatii sau propuneri  
     o    Calificarea Ofertantilor  
     o    Cerinţele pentru licitatii privind achiziţiile pentru proiect  
          *    Solicitarile
          *    Instrucţiunile pentru Achiziţii
          *    Informaţiile disponibile pentru organizarea achizitiilor
          *    Programarea preliminara a achizitiilor
          *    Formulare pentru achiziţii şi completari  
          *    Elementele unui formular de ofertă de preţ
          *    Formularele pentru achiziţii si completari
          *    Dispoziţiile de garanţie a ofertei,
          *    Reprezentarile şi Certificarile
•    Cererile de Propuneri pentru achiziţii (RFP)  
     o    Solicitarile  
          *    Cerere de Propunere (RFP – Request for Proposal)  
•    Instrucţiunile pentru Achiziţii  
     o    Instrucţiuni pentru ofertantii potentiali  
     o    Informaţiile disponibile  
     o    Formularele de achiziţii şi completari  
          *    Formularul de Propunere  
          *    Formularul pentru completarea Achiziţiilor    
          *    Reprezentarile şi Certificarile  
•    Acordurile pentru constructii  
     o    Livrarea proiectului şi Elementele pe baza carora se efectuiaza platile  
     o    Formatul Formularelor Acordurilor Standard  
     o    Formularele Acordurilor Standard  
     o    Includerea Agrementelor in Manualul de Proiect  
 

 

MANAGEMENTUL STAKEHOLDERILOR PROIECTULUI

     Stakeholderii proiectului (părțile interesate în proiect) sunt indivizi, grupuri sau organizații care pot afecta, pot fi afectate, sau se percep pe sine ca fiind afectate de către decizii, activități sau rezultate ale unui proiect. Mulțimea stakeholderilor este formată din persoane și organizaţii ori entități ale căror interese pot fi afectate, atât pozitiv cât și negativ de execuția sau finalizarea proiectului. Aceștia pot  avea influență atât asupra proiectului, cât și asupra livrabilelor proiectului
      Managementul Stakeholderilor Proiectului include procesele necesare pentru identificarea persoanelor interesate, grupurilor și organizațiilor care pot afecta sau pot fi afectate de proiect, pentru a analiza așteptările părților interesate și impactul lor în proiect, și pentru a dezvolta strategiile adecvate de implicare eficientă a părților interesate în activitățile de decizie și execuție ale proiectului.
     Managementul Stakeholderilor se concentrează pe comunicarea continuă cu toate părțile interesate, pentru a înțelege nevoile și așteptările lor, pentru a soluționa problemele imediat ce apar, pentru a gestiona conflictele de interese și pentru a stimula implicarea  stakeholderilor  în activitățile  și deciziile proiectului.
     Managementul eficient al stakeholderilor unui proiect este un element important de succes al proiectului. Un proiect de construcții afectează  diferiti stakeholderi  înainte, în timpul și după  lucrările de construcții iar o percepție negativă a stakeholderilor poate împiedica grav punerea în aplicare a unui proiect. Managementul inadecvat al preocupărilor / ingrijorarilor stakeholderilor poate duce la controverse și conflicte legate de punerea în aplicare a proiectului.
    Analiza stakeholderilor este deosebit de importanta pentru succesul unui proiect. Aceasta analiza identifică interesele, așteptările și influența stakeholderilor, și le pune în corespondență cu scopul proiectului.  Planificarea managementului stakeholderilor identifică in continuare modul în care proiectul va afecta părțile interesate, permitând astfel managerului de proiect să dezvolte diferite modalități de abordare eficientă a stakeholderilor, să gestioneze așteptările acestora și în cele din urmă să realizeze obiectivele proiectului.
     Managementul implicării stakeholderilor este procesul de comunicare și conlucrare cu părțile interesate astfel încât așteptările și nevoile lor să fie îndeplinite, problemele să fie soluţionate pe măsură ce apar, astfel încât să se dezvolte un nivel adecvat de implicare al stakeholderilor în activitățile proiectului, pe durata întregului ciclu de viață al proiectului.

 

MANAGEMENTUL STAKEHOLDERILOR PROIECTULUI :

•    Identificarea stakeholderilor  
•    Planificarea implicarii stakeholderilor
•    Managementul implicării stakeholderilor  
•    Monitorizarea implicării stakeholderilor  

 

gaitan marius     Ing. Marius Gaitan, PMP, PMI-PBA este Presedinte al reputatei firme de Dezvoltare Organizationala, Consultanta si Training Europroiect Estate SRL din Romania.  Acesta desfasoara activitati de consultanta  pentru proiecte rezidentiale, nerezidentiale si de infrastructura din Romania, fiind implicat direct in activitati de profesionalizare a managerilor de proiect si sustine cursuri de formare si dezvoltare personala in domeniul managementului de proiect, portofoliu si program pentru specialisti din diverse verticale de piata ( Inginerie, Constructii, Real Estate, Productie, Energie, Sanatate, Educatie, Banking, etc.).

 

     Domnul Ing. Marius Gaitan, PMP, PMI-PBA este membru al Project Management Institute – PMI USA, este lector si speaker la numeroase conferinte si seminarii pe probleme de Management de Proiect, Portofoliu si Program (P-P-P),  utilizarea Standardelor de Managementul Proiectelor, Portofoliilor și Programelor (ISO 21500, ISO 21504), Managementul Riscurilor (ISO 31000, ISO 31100 si ISO 31010), Implementarea Managementului de Proiect in organizatii, Guvernanta P-P-P si Aliniere Strategica a P-P-P.
     Domnul ing. Marius Gaitan PMP, PMI-PBA, este licentiat al Facultatii de Constructii Civile si Industriale din Iasi, are peste 30 de ani de experienta in inginerie civila, management si project management, este certificat PMP (Project Management Professional) si PMI-PBA (Professional in Business Analysis) de catre PMI-USA si desfasoara activitatea ca Senior Project Manager si Trainer la Europroiect Estate SRL Romania.
     Este deasemenea trainer autorizat de A.N.C. (Autoritatea Nationala pentru Calificari), este expert in managementul proiectelor, portofoliilor si programelor (P-P-P), in implementarea managementului de proiect in organizatii, alinierea strategica a proiectelor portofoliilor si programelor  cu strategia organizationala si in Guvernanta P-P-P si Analiza de Business .
     Acesta are o vasta experienta in numeroase companii si organizatii, fiind implicat in importante actiuni de dezvoltare organizationala, acordand consultanta pe probleme de utilizare si implementare a managementului de proiect, portofoliu si program in organizatii, restructurari si reorganizari organizationale, acordarea de consultanta pe probleme de management si management de proiect pentru varii activitati corporatiste, pentru clienti din diverse industrii.
     Domnul ing. Marius Gaitan, PMP, PMI-PBA a facut parte din echipa de voluntari care a tradus in limba romana Ghidul Ansamblului de Cunostinte de Management de Proiect - Ghidul PMBOK, elaborat de Project Management Institute , PMI-USA:

  • Ghidul PMBOK Ed.5-a (A Guide to the Project Management Body of Knowledge 5-th. Ed. ) si
  • Ghidul PMBOK Ed.. 6-a (A Guide to the Project Management Body of Knowledge 6-th. Ed. )

 

Activitate profesionala internationala – in comitete ale Project Management Institute, PMI-USA

PMBOK Guide - Seventh Edition - Nominated in Appendix X1 - Contributors & Reviewers ;;
PMBOK Guide - Sixth Edition - Nominated in Appendix X2.4.3 - Final Exposure Draft Review ( Guide Portion) - in addition to the members of the Committee, provided recommendations for improving the Exposure Draft ;
The Standard for Program Management - Fourth Edition - Nominated in Appendix X2.3.2. - FINAL EXPOSURE DRAFT REVIEWERS - in addition to the members of the Committee - provided recommendations for improving the Exposure Draft
The Standard for Portfolio Management - Fourth Edition - Nominated in Appendix X2.3.3. - EXPOSURE DRAFT REVIEW - in addition to the members of the Committee - provided recommendations for improving the Exposure Draft.
The PMI Guide to Business Analysis – First Edition, Nominated in Appendix X1.2.2. – FINAL EXPOSURE DRAFT REVIEW (STANDARD PORTION) - in addition to the members of the Committee

The Standard for Organizational Project Management – OPM , Nominated in Appendix X1.4 – PUBLIC EXPOSURE DRAFT (PED) reviewers – review of the standard, and provided recommendations for improvement.

The Standard for Risk Management in Portfolios, Programs and Projects - Project Management Institute - PMI  ;  participated in the public review of the standard and provided recommendations for improvement ( nominated  in Appendix X2.3.3 PUBLIC EXPOSURE DRAFT REVIEW)

The Practice Standard for Scheduling– Third Edition - Project Management Institute - PMI ;  participated in the public review of the standard and provided recommendations for improvement (nominated  in  X2.2.2 FINAL EXPOSURE DRAFT REVIEW )

Practice Standard for Work Breakdown Structures - Third Edition - Project Management Institute - PMI ; participated in the public review of the standard and provided recommendations for improvement ( nominated  in Appendix X2 )

Practice Standard for Project Estimating (2019) - Project Management Institute - PMI-USA -; participated in the public review of the standard and provided recommendations for improvement ( nominated in Appendix X2.2.2)

Practice Standard for Earned Value Management (2019)  -  Project Management Institute - PMI-USA -; participated in the public review of the standard and provided recommendations for improvement ( nominated in Appendix X2.3.2)

 

PLANUL CORECT VĂ POATE FURNIZA VALOAREA REALĂ

Furnizam servicii de business și de Management de Proiect cu experți consacrati
Managementul de Proiect este domeniul cheie prin care astazi, in intreaga lume, se desfasoara activitatile politice, economice, sociale si culturale.

project management | echipa de management de proiect | project management team

Dezvoltare Echipa Management de Proiect

Formarea si dezvoltarea echipei de project management este o provocare?

Afla detalii
planificare proiect

Analiza si Planificare Proiecte

Analiza si planificarea structurata a proiectului reprezinta o provocare ?

Afla detalii
controlul proiectului | monitorizarea proiectului

Monitorizare si Control Proiecte

Monitorizarea si controlul proiectului va dau batai de cap si nu stiti cum sa le abordati ?

Afla detalii

Suntem mereu cu un pas mai înainte
Soluții profesionale pentru afacerea ta

0

happy customers

0

Projects

0

Member

0

Award Win

Europroiect Estate CURSURI

oferim o gamă completă de servicii de consultanță si training în management si in management de proiect, management de portofoliu si management de program in construcții

Request A Call Back.

Aveți probleme cu gestionarea proiectelor?
Oferim cele mai bune servicii de consultanță.
Așteptăm cu nerăbdare să ne cunoastem și să vă ajutăm !

Ai Nevoie De Ajutor?

Ce spun Clientii Nostri?

Articole Project Management

Avand o experienta de peste 25 de ani ajutam afacerile prin furnizarea unor solutii complete.
Putem dezvolta si implementa soluții inovatoare de management pentru a îmbunătăți și creste beneficiile companiei Dvs.