project management






 

INSCRIERE NEWSLETTER



Adresa de e-mail:

 

INSCRIERE CV



Romana: Vrei o cariera in managementul proiectelor?

Adauga CV-ul tau in baza noastra de date cu specialisti in Project Management!


Untitled 1

SERVICII PROJECT MANAGEMENT

PERSPECTIVA FIRMELOR DE CONSTRUCTII

 

 
    
     Facand o analiza a firmelor de constructii din Romania, am constatat ca aproximativ 5% din totalul firmelor din Romania cu codul CAEN - "Constructii si lucrari de geniu" sunt firme controlate de entitati straine. Daca numarul acestora nu pare mare, interesant este faptul ca cifra de afaceri inregistrata de acestea se ridica in 2010 la aproximativ 4 miliarde euro, in conditiile in care ARACO a estimat ca piata constructiilor in anul 2010 era de 9,7 miliarde euro.
     Care este secretul multinationalelor din constructii ? Cum reusesc 5% din firme sa contracteze si sa controleze aproape jumatate din banii din aceasta industrie ?
    Asaltul multinationalelor in constructii este confirmat si de studiul realizat de European International Contractors (EIC), care ne arata ca in 2010 firmele europene care realizeaza constructii in afara tarii lor de origine au obtinut contracte in valoare totala cu 19,7% mai mari decat in 2009.

Cum este anul 2012 pentru constructorii romani?  … ce se va intimpla in 2013 ???

     Cu siguranta ca exista o concurenta mai acerba intre constructori si asta pentru ca in 2011 s-au infiintat cu 31% mai multe firme de constructii decat in 2010 iar in 2012 trendul s-a pastrat. Practic, in 2011 au fost inmatriculate peste 12.000 noi firme de constructii, firme care acum cauta sa oferteze si sa castige noi contracte. In acelasi timp, numarul santierelor in lucru a crescut mai putin in 2012… cu cca. 5% fata de 2011.

     In Romania, in fiecare zi sunt infiintate aproape 20 de firme noi cu domeniul CAEN – “Constructii si lucrari de geniu”. Analizind evolutia acestora constatam ca  2 din 3 firme NU inregistreaza profit, 1 din 5 firme  intra in insolventa iar aproape 70% din managerii care conduc aceste firme nu au competentele corespunzatoare.
Vrei sa stii si tu ceea ce stiu managerii multinationalelor de succes din constructii ?

     Firma ta cum va face fata concurentei? Tu cum iti cresti afacerea in segmentul constructiilor? 

     Este posibil oare ca, in ciuda faptului ca EUROPROIECT ESTATE asigura Cursuri de pregatire pentru Manageri de Proiect si Servicii de Dezvoltare Organizationala pentru firmele de constructii, prin implementarea unor Metodologii de Management de Proiect si organizarea unor PMO – Project Management Office, care sa asigure Initierea, Planificarea, Executia, Monitorizarea si Controlul, urmate apoi de o Inchidere controlata a proiectelor desfasurate in urma contractelor pentru obiective de constructii, companiile de constructii sa amine startarea programelor de scolarizare a personalului si inceperea implementarii unui program de masuri active pentru alinierea companiei la cerintele actuale de piata ? 
    Indiferent ca firma Dvs. de constructii opereaza ca Antreprenor General sau ca Subantreprenor, ca desfasoara activitati de constructii Civile, Industriale, Instalatii, Drumuri si Poduri, Infrastructura … etc. , la baza succesului contractelor stau procesele si procedurile de Management de Proiect.
Controlabilitatea alocarii fondurilor in proiecte de constructii este una dintre cerintele principale ale tuturor institutiilor care asigura finantarea proiectelor, incepind de la Fonduri alocate de FMI, Banci, Institutii de Plasament de Capital, Guvern sau de catre investitori privati. Iminenta obligativitatii implementarii procedurilor de Management de Proiect este atestata de lansarea ISO 21500. Dar implementarea si utilizarea Managementului de Proiect este un proces care necesita specialisti care se formeaza in timp : scolarizare, practica, implementare de procese, intelegerea acestora, optimizarea proceselor …etc.
    Toate acestea necesita startarea unui program de scolarizare pentru personalul firmelor de constructii, incepind cu managerii, inginerii, arhitectii, economistii, juristii si alte categorii de personal care sunt implicate in activitatea de conducere, coordonare si administrare a activitatilor de constructii.
    EUROPROIECT ESTATE dispune de personal cu o vasta experienta (peste 30 de ani) in activitatea de constructii: Proiectare, Executie, Inginerie, Management, Expertiza, Marketing, Analiza de Business, Expertiza Financiara si Economica, Management de Proiect si Training.
     EUROPROIECT ESTATE este o companie de top care asigura servicii profesionale de scolarizare si dezvoltare organizationala pentru firmele de constructii.

    Experienta arata ca poti castiga contracte (proiecte) si poti deschide santiere noi de constructii, dar pasul urmator este CONTROLABILITATEA si CONTROLUL proiectului, a costurilor (cash-flow), a duratei de executie, a calitatii, a resurselor …etc.
Trebuie mai intii sa ai un plan bun (Planificarea Proiectului) cu o durata estimata suficienta astfel incit sa poti sa te incadrezi in ea (dar suficient de mica pentru a fi ales de contractor), de o planificare bugetara optima astfel incit sa poti dispune permanent de lichiditati pentru a asigura desfasurarea optima a proiectului (intrari si iesiri de bani)  si sa nu depasesti bugetul total.
     Pasul urmator este sa cunosti PERMANENT cit ai cheltuit fata de cit ai planificat sa cheltuiesti pana in acel moment, cit ai realizat faptic (cit ai muncit) fata de cit era planificat sa realizezi si, nu in ultimul rind cit ai cheltuit fata de cit ai realizat. Daca vei putea compara permanent, pe intreaga durata a proiectului cit ai realizat, cit ai cheltuit cu cit era planificat, vei putea tine proiectul sub control, vei putea lua permanent decizii fundamentate care sa aduca proiectul la parametrii planificati.
Daca nu vei alege aceasta cale, te vei situa printre firmele de constructii care pierd bani, care nu-si ating obiectivele privind profitabilitatea, care nu pot asigura calitatea contractata sau, mai rau, nu vei cunoaste pericolul intrarii in incapacitate de plata pana cind acesta nu va deveni iminent.

    Formarea Project Managerilor si a persoanelor din cadrul Echipelor de Management de Proiect este un proces de durata : necesita scolarizare, dezvoltarea competentelor si abilitatilor personalului si apoi aplicarea practica a cunostintelor in cadrul activitatii din cadrul firmei. Startarea si mentinerea unui program anual de training este o cerinta majora, direct legata de profitabilitatea companiei.  Implementarea acestui program necesita o noua gandire si punerea in comun a bunelor practici in Project Management, schimbarea obiceiurilor si schimbarea modalitatii in care fiecare individ interactioneaza cu alti contractori. Valorile individuale si valorile organizationale vor afecta interactiunile din interiorul si dintre organizatii, aceasta materializindu-se intr-o utilizare mai eficienta a resurselor (productivitate imbunatatita) si o reducere a disputelor pentru resursele mai competente.

De ce este nevoie de training ?

     Trainingul poate ajuta compania sa-si atinga obiectivele strategice, respectiv sa-si imbunatateasca valoarea managementului companiei asupra contractelor (proiectelor, portofoliilor de proiecte si programe), avind o imagine clara asupra obiectivelor pe care firma trebuie sa le atinga. Trainingul poate ajuta in acest proces, prin a face oamenii sa fie capabili sa transforme toate aceste obiective strategice in activitati si apoi activitatile in rezultate. Pentru a face asta, aveti nevoie de oamenii potriviti, care sa cunoasca tehnologiile potrivite. Apare aici o intrebare :
-    Cum luati aceasta decizie ?  
 
     Aveti citeva optiuni pentru a lua aceasta decizie, luind in considerare faptul in organizatie exista o multitudine de persoane, cu diverse specializari.  Apar atunci urmatoarele intrebari :
-    Cine are nevoie de acest curs ?
-    Care sunt persoanele potrivite sa urmeze acest curs ?
-    Cind, care este momentul potrivit pentru a-l urma ? 
-    Cum puteti defini care sunt adevaratele prioritati in cadrul companiei ?

     Ati putea utiliza experienta anterioara, sau sa implicati departamentul de Resurse Umane, sau sa analizati necesarul de competente la nivelul afacerii pe care o desfasurati (de ex. : aveti nevoie de cineva care sa stie sa faca managementul acestei probleme specifice ?), sau poate aveti in organizatie pe cineva care sa poata sa defineasca ce fel de training este necesar sau poate managerul general spune “OK ! , avem nevoie de training”, trebuie sa trimitem citeva persoane la curs.
  
    Indiferent de metoda folosita, ramine aici o intrebare la care trebuie sa raspundeti:
-    Care este trainingul, cursul de care aveti nevoie in cadrul organizatiei ?   si apoi ,
-    Este momentul potrivit (pentru acest curs sau pentru aceasta persoana) ?

   Problema este : cum puteti lua aceasta decizie pentru a obtine cele mai bune rezultate ?

     Veti constata cu usurinta ca exista citeva provocari si citeva probleme la care ar trebui sa raspundeti :
-    Ce cunostinte sau experienta ar trebui sa aiba personalul implicat in executie pentru a asigura finalizarea cu succes a proiectelor ?
-    Cine ar trebui sa urmeze un curs ?
-    Cind ar trebui sa-l urmeze ? 
-    Care sunt subiectele pe care ar trebui sa focalizeze cursul ( Cost, Risc, Programare, Planificare, Achizitii, Calitate …etc.)
-    Cum sunt acestea aliniate strategiei de business a firmei ? 
-    Care este cel mai bun training ?
-    Care sunt departamentele care au nevoie mai mare de un anumit curs ?

     Atunci cind abordeaza aceste probleme, conducerea fiecarei companii se gandeste evident si la modalitatea prin care poate sa imbunatateasca recuperarea banilor investiti in cursuri. Ei vor trebui sa se asigure ca banii pe care ii investesc in training sunt alocati pentru persoana potrivita, la momentul potrivit iar acesti bani vor fi recuperati prin cresterea eficientei sau prin acoperirea sau completarea golurilor in baza de cunostinte detinuta de salariati.
     Cea mai buna cale de a lua aceasta decizie este sa va asigurati ca ati ales cursul potrivit, pentru persoanele potrivite si la momentul potrivit. Pentru asta trebuie sa cunoasteti cine are prioritete, care sunt golurile in cunostinte si competente, care sunt beneficiile programului de training si cine este trainerul. Are acesta competentele necesare ? Are acesta experienta necesara pentru aplicabilitatea practica a problemelor tratate de curs ?
     Apoi trebuie sa definiti tintele necesare pentru fiecare competenta, pentru fiecare rol asumat de fiecare persoana in cadrul job-ului : lipsa de cunostinte si experienta, intelegerea procesului, experienta de lucru, experienta extinsa … etc.  In final, stabiliti prioritatile si creati un plan eficient pe care sa-l puneti in aplicare.
Reevaluati periodic, dezvoltarea competentelor si alinierea acestora cu strategia de business. La fiecare 6 – 12 luni reevaluati si masurati cit de eficient este programul de training realizat pentru a va asigura ca noile competente acopera toate aspectele (cunostinte de business, procese, operatiuni, lucrul cu oamenii …etc.) si faceti ajustari.

    Departamentul de Training si Dezvoltare Organizationala al EUROPROIECT ESTATE, asigura profesionalizarea specialistilor din Romania in Management de Proiect. Managementul de Proiect este domeniul cheie prin care astazi, in intreaga lume se desfasoara activitatile politice, economice , sociale si culturale.
  Specialiştii formaţi de EUROPROIECT ESTATE în domeniul Project Managementului, contribuie cu succes la dezvoltarea spiritului antreprenorial şi a performanţelor manageriale, care sunt esenţiale în dezvoltarea companiilor. Putem afirma că programul educational de Project Management in Constructii dezvoltat de EUROPROIECT ESTATE este în prezent unul dintre cele mai bune din Romania in acest domeniu, atit datorita modului de structurare a cursurilor - conform Project Management Institute – PMI / USA - a modului de organizare cit si experientei echipei de specialisti si traineri Certificati CNFPA - ANC din cadrul firmei noastre.

     Educaţia va face tot mai mult diferenţa dintre companiile care progresează şi cele care rămân în urmă. Scopul activităţii noastre, îl constituie formarea unui nucleu de profesionişti in domeniul Managementului de Proiect, in special in Industria Conctructiilor  Civile, Industriale, Agricole, Instalatii, Drumuri si Poduri  care să asigure un fundament solid abordarii viitoarelor  proiecte.  Prin profesionalizarea acestui segment vom putea obtine in perspectiva rezultate marcabile, care sa-si puna amprenta asupra modului de abordare a proiectelor.

Ing. Marius GAITAN, PMP
Senior Project Manager & Civil Engineer
EUROPROIECT ESTATE®

















SERVICII





     Scolarizare in vederea insusirii si intelegerii notiunilor de Project Management (PM). Cursurile cuprind notiuni de PM structurate pe capitole astfel incit cursantii sa poata intelege usor aceste teorii si sa-si insuseasca uneltele si tehnicile necesare practicarii meseriei de Project Manager. Cursurile se adreseaza distinct Managerilor Executivi si celor din departamentele de Project Management.




     Implementarea  unor METODOLOGII de Project Management asigura succesul derularii proiectelor. Numai urmind traiectoria ciclului de viata al proiectului cu ajutorul  unei metodologii implementate in cadrul  companiei putem asigura controlabilitatea proceselor si opera la imbunatatirea si perfectionarea acestora. Rezultatul acestei actiuni asigura un succes constant in derularea proiectelor, organizatia poate sa-si dezvolte brandul si poate livra la timp incadrindu-se in buget calitatea solicitata de clienti.




     Produsele Software specifice Managementului de Proiect ne pot ajuta in primul  rind sa organizam un proiect sau un portofoliu de proiecte oferindu-ne informatii relevante , in timp real care sa asigure suport pentru deciziile ce trebuiesc luate pe parcursul  proiectului.





     Enterprise Project Management Solutions este o solutie complexa ce asigura suport in derularea unor proiecte sau portofolii de proiecte ce necesita coordonarea unui numar mare de contractanti (ce pot opera din locatii diferite distribuite geografic la nivelul unui oras , tara , continent sau mondial)







     Analiza Proceselor de Business actuale din cadrul  companiei in vederea remodelarii acestora pentru a asigura o performanta sporita a organizatiei. Evolutia societatii, aparitia unor schimbari in mediul  STEEP (Factori Sociologici, Tehnologici, Economici, Ecologici si Politici) necesita uneori remodelarea interna a organizatiilor prin revizuirea procedurilor de lucru actuale si introducerea unora noi si schimbarea culturii organizationale.  Sunt schimbari majore din viata organizatiilor (Managementul Schimbarii si Dezvoltarii), care trebuiesc efectuate controlat si atent programate in timp. Implementarea unor procese noi (asa cum sunt cele de Management de Proiect) este o operatiune ce necesita suportul  unor specialisti si experti.


Project management methodology, project management tools, project management templates
  Open Web Design Project Management Methodology