project management






 

INSCRIERE NEWSLETTER



Adresa de e-mail:

 

INSCRIERE CV



Romana: Vrei o cariera in managementul proiectelor?

Adauga CV-ul tau in baza noastra de date cu specialisti in Project Management!


Untitled 1

Consultanta Project Management

Modele de documente de proiect

 



      Metodologia de Proiect MPMM include un set complet de formulare si modele de documente de proiect necesare pentru conducerea cu succes a proiectelor.
     Acest set de modele de documente, formulare, descriere de procese, si liste de verificare va vor economisi timp si efort in momentul crearii livrabilelor din proiect.
 
 
Modele de documente (templates)
 
     Aceste formulare si modele de documente pentru managementul proiectelor (Project Management Templates) va economisesc timp si efort deoarece nu trebuie regindite de la inceput pentru fiecare proiect. Fie ca este vorba de un business case, de managementul schimbarii in proiect, sau de managementul riscurilor, aceste modele va vor ajuta sa obtineti rezultate repede si eficient.
 
     MPMM include urmatorul set de formulare si modele de documente ( templates), pentru a va ajuta in managementul proiectelor:
 


Initierea Proiectelor

Planificarea proiectelor

Executia (derularea) proiectelor

Inchiderea (Finalizarea) proiectelor

Risk Management

Managementul schimbarii in proiect (Change Management)

Managementul Calitatii (Quality Management )

Managementul Costurilor

Managementul problemelor (Issue Management Templates)

Time Management Templates

Managementul achizitiilor (Procurement Management Templates)

Managmentul acceptantei-receptiei livrabilelor (Acceptance Management Templates)

Managmentul comunicarii (Communications Management Templates)

 
Sunt de asemenea incluse sute de exemple din experinta project managerilor, diagrame, grafice, tabele, sfaturi. Folosind aceste formulare si modele de documente, proiectele dvs. vor beneficia de:
 

Mai putin timp si efort consumate

Economii de costuri

Reducerea riscurilor in proiect

Mai putine schimbari si mai putine probleme

Calitate imbunatatita a livrabilelor

Urmarire si monitorizare eficienta a derularii proiectelor

Control mai precis a derularii proiectelor

Management al furnizorilor mai eficient

Personal mai eficient

Sanse mai mari de succes a proiectelor


 

Modele de documente si formulare pentru INITIEREA proiectului (Initiation Templates)


Metodologia de proiect MPMMTM include setul de modele de documente pentru managementul proiectului care va ajuta la initierea proiectului sa realizati definirea unui business case (justificarea realizarii proiectului), reealizarea unui studiu de fezabilitate, crearea documentului de initiere, crerea echipei initiale a proiectului, si setarea unui project office. Urmatoarele formulare si modele de documente sunt incluse:
 

Business Case

Studiu de fezabilitate

Documentul de initiere a proiectului (Terms of Reference)

Descrierea rolurilor din proiect (Job Description)

Lista de verificare pentru Project Office

Formular de analiza a fazei de proiect (Phase Review Form)

 

Modele de documente pentru PLANIFICAREA proiectului ( Planning Templates)


Dupa definirea proiectului si numirea echipei de proiect, se trece la faza de planificare detaliata a proiectului. Aceasta presupune crearea unui set de planuri care sa ajute echipa in timpul derularii proiectului. Urmatoarele modele de documente necesare in faza de planificare sunt incluse:
 

Planul de proiect (Project Plan)

Procesul de achizitie (Tender Management Process)

Planul de resurse (Resource Plan)

Descrierea Statement of Work

Bugetul proiectului(Financial Plan)

Formular pentru cerere de informatii (Request for Information)

Planul pentru managementul calitatii in proiect (Quality Plan)

Cerere de oferta (Request for Proposal)

Planul pentru managementul riscurilor (Risk Plan)

Contract cu furnizorii (Supplier Contract)

Planul pentru obtinerea acceptantelor- receptiei livrabilelor de client (Acceptance Plan)

Lista ofertelor (Tender Register)

Planul de comunicare in proiect (Communications Plan)

Formular de analiza a fazei de proiect (Phase Review Form)

Planul de achizitie (Procurement Plan)

 

Modele de documente pentru EXECUTIA (DERULAREA) proiectului
(Execution Templates)


Executia este faza proiectului in care livrabilele sunt realizate (construite, concepute) si apoi prezentate clientului pentru acceptanta finala. In timp crearii livrabilelor, un set de procese de management sunt intrebuintate pentru a monitoriza si controla realizarea livrabilelor si a ceea ce se intimpla in proiect. Aceste procese includ gestionarea timpului, a calitatii, a costurilor, a modificarilor in proiect, a riscurilor, a problemelor, a furnizorilor si a comunicarii din proiect. Urmatoarele modele de documente (templates) necesare in faza de executie sunt incluse:
 

Procesul de gestionarea a timpului (Time Management Process)

Procesul pentru gestionarea problemelor din proiect ( Issue Management Process)

Raportul de activitate saptaminal pe proiect (Timesheet Form)

Formularul de probleme (Issue Form)

Centralizatorul activitatilor din proiect (Timesheet Register)

Centralizatorul problemelor din proiect (Issue Register)

Procesul de gestionare a costurilor proiectului (Cost Management Process)

Procesul de achizitie (Procurement Management Process)

Raport de cheltuieli (Expense Form)

Formular de comanda (Purchase Order Form)

Centralizatorul cheltuielilor din proiect (Expense Register)

Centralizatorul achizitilor din proiect (Procurement Register)

Procesul de gestionare a calitatii pe proiect (Quality Management Process)

Procesul de gestionare a aceptantei - receptiei livrabilelor de client (Acceptance Management Process)

Formular de evaluare a calitatii (Quality Review Form)

Formularul/scrisoarea de acceptanta (Acceptance Form)

Centralizator cu problemele de caliate (Quality Register)

Centralizatorul acceptantelor (Acceptance Register)

Procesul de control al modificarilor in proiect (Change Management Process)

Procesul de gestionarea a comunicarii in proiect (Communications Management Process)

Cerere de modificare in proiect (Change Request Form)

Raportul de progres a proiectului (Project Status Report)

Centralizator al modificarilor din proiect (Change Register)

Centralizatorul comunicarilor (Communications Register)

Procesul de gestionarea riscurilor din proiect (Risk Management Process)

Formular de analiza si evaluare a fazei de proiect (Phase Review Form)

Formular de riscuri (Risk Form)

Centralizator al riscurilor (Risk Register)

 

Modele de documente pentru INCHIDEREA proiectului (Closure Templates)


      Inchiderea proiectului presupune livrarea finala catre client a rezultatelor proiectului, predarea documentatieie, incheierea contractelor, degrevarea resurselor din proiect de sarcini si comunicarea inchiderii proiectului catre persoanele implicate. Ultimul pas este sa efectuam o analiza si o evaluare a efectelor obtinute dupa realizarea proiectului (Post Implementation Review) pentru a identifca gradul de succes a proiectului si a trage invatatminte (lessons learned) pentru proiectele viitoare. Urmatoarele modele de documente (templates) utilizate in etapa de finalizare a proiectului sunt incluse:
 

Raport de inchidere a proiectului (Project Closure Report)

Analiza si evaluarea rezultatelor proiectului (Post Implementation Review)

 
Daca doriti sa economisiti timp si efort folosind setul de modele de documente, atunci descarcati o versiune de demo gratuita sau achizitionati una dintre editiile MPMM Professional sau MPMM Enterprise
 









Consultanta in Management de Proiect in Constructii Civile

 





 
    De putine ori am vazut la o masa clientul impreuna cu constructorul si cu Managerul  lui de Proiect analizind ce urmeaza, cind urmeaza si cum urmeazasa se intimple astfel incit proiectul sa de deruleze pe traiectoria planificata : BUGET , TIMP si CALITATE.  Si tot de putine ori am vazut in ultimii ani ca proiectele sa se incheie asa cum si-a dorit clientul.
      Citim aproape zilnic in presa, vedem la televizor sau auzim la radio o multitudine de situatii neplacute cu care se confrunta CLIENTII noilor apartamente din ansamblurile rezidentiale : depasiri de costuri , lucrari incomplete , de calitate indoielnica , depasiri de termene de predare ....  Daca adaugam la asta si faptul ca aproape fiecare client si-a finantat "visul" cu un credit ipotecar , ca trebuie sa elibereze la o anumita data apartamentul in care locuieste putem intelege drama traita de acestia.
     Dar , orice situatie critica are o istorie !
     In cazul de fata istoria incepe atunci cind persoanele care doresc sa-si cumpere un apartament intr-un viitor cartier rezidential nu apeleaza la sprijinul un Project Manager care sa-i asigure consultanta necesara inainte de a semna primul act. Lipsa cunostintelor in "ceea ce va urma" poate sa-i fie chiar fatala datorita incertitudinii valorii finale a apartamentului combinata cu termenul de finalizare si calitatea reala ce urmeaza sa o primeasca.
     Pe de alta parte CONSTRUCTORUL (incluzind aici si subantreprenorii), atunci cind se demareaza contracte cu dezvoltatorii au nevoie de cunostinte avansate de Project Management sau trebuie sa apeleze la un consultant PM. In caz contrar risca sa "fie striviti" intre furnizorii de materiale, forta de  munca, termene de predare si cerintele contractuale.
      Dar exista si participanti mai "norocosi" pe aceasta scena :  Bancile, Societatile de Asigurari ...  s.a.  si asta deoarece acolo unde exista o cultura organizationala bine structurata , cu mecanisme de contractare bine gandite si cu proceduri ferme , sansa unui esec (si vorbim aici de pierderi financiare) sunt foarte mult reduse.
     Nu am amintit aici de DEZVOLTATOR, deoarece nu am intilnit pana acum nici unul fara a avea liga el consultantul in Project Management al unei firme de consultanta cu care acesta a incheiat contract inca din faza de initiere a proiectului, si care ii asigura acum suport privind executia si monitorizarea proiectului astfel incit, acesta sa se situieze din punctul  lui de vedere,  in parametrii contractati  cu  bancile  si fondurile de investitii care asigura finantarea.

  Decoratiuni   Open Web Design Project Management Methodology